شیراز - ایرنا - سرپرست سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت:سالیانه ۱۱ هزار تن بذر گواهی شده در شبکه تعاون روستایی فارس تولید می‌شود. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید رشیدی شنبه در این باره به خبرنگاران افزود: شبکه تعاون‌های روستایی و تولید استان فارس هفت ایستگاه بوجاری بذر در استان دارد که در هر سال زراعی ۱۱ هزار تن بذر تولید می‌کند.

سرپرست سازمان تعاون روستایی فارس ادامه داد: افزون بر ۱۱ هزار تن بذر تولیدی پیش بینی می‌شود شبکه تعاونی‌ها بیش از ۳۷ هزار تن بذر توزیع کند.

وی اضافه کرد: بذرهای اصلاح شده که وارد سیستم بوجاری و ضدعفونی می‌شوند، اختلاط ارقام ندارند و ارقام خالصی می‌دهند.

سرپرست سازمان تعاون روستایی دیگر مزایای استفاده از بذرهای بوجاری شده را داشتن عملکرد بالاتر و تولید بیشتر در واحد سطح نسبت به سایر بذور عنوان کرد و گفت: ۵۰ درصد بذر غلات استان فارس را اتحادیه تعاونی روستایی و تعاونی تولید استان فارس تامین و توزیع می‌کنند.

رشیدی گفت: اصلاح و بهبود صفات ارقام گیاهان زراعی مانند افزایش عملکرد، بهبود کیفیت، مقاومت به بیماری‌ها و آفات و یا تحمل شرایط رشد نامساعد مانند شوری و خشکی به ایجاد بذر ارقام اصلاح شده می‌انجامد؛ بذر اصلاح شده پس از تولید در مقیاس وسیع و با رعایت استانداردهای ملی بذر محصول خاص، بصورت بذر گواهی شده در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.