توزیع ۸۵۰ تن بذر گندم و جو توسط اتحادیه تعاونی‌های تولیدی یزد

یزد- ایرنا- مدیر عامل اتحادیه شرکت‌های تعاونی تولیدی روستایی یزد گفت: عملیات بوجاری بذور گندم و جو بـا تـوجه به اهمیت اسـتفاده کشـاورزان از بـذور اصلاح شده، در سال ۱۴۰۳ انجام و بیش از ۸۵۰ تن بذر گندم و جو توسط اتحادیه تعاونی‌های روستایی استان تولید و بین کشاورزان توزیع شد.

به گزارش عصر یکشنبه روابط عمومی سازمان تعاون روستایی یزد، "نوید بلدی" اظهار داشت: این اتحادیه در سال ۱۳۷۹ تأسیس و هم اکنون با تعداد ۱۶ شرکت تعاونی عضو و سرمایه‌ای بالغ بر ۳۸ میلیارد ریال در زمینه خدمات‌ رسانی به اعضا فعالیت دارد.

وی بهره برداری از ایستگاه بوجاری بذر گندم و جو در شهرستان خاتم با اعتباری بالغ بر چهار میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال و با ظرفیت پنج تن در ساعت و مجهز به آزمایشگاه و باسکول دیجیتال ۶۰ تنی با اعتباری بالغ بر ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون ریال را از ظرفیت‌های تعاون روستایی استان اعلام کرد.

به گفته وی از ابتدای سال ۱۴۰۳ بیش از ۸۵۰ تن انواع بذر گندم از رقم های نارین،سیستان، برزگر و امین و ترابی و بذر جو رقم های نصرت، گلشن در طبقات پرورشی، مادری و گواهی شده توسط اتحادیه تعاونی های تولید استان یزد تحت نظارت مدیریت تعاون روستایی استان یزد تولید، فرآوری، اصلاح شده و بر اساس مصوبات کمیته بذر استان در سطح شهرستانها در حال توزیع است.

سطح کل اراضی زیر کشت استان یزد ۱۱۰ هزار و ۷۱۵ هکتار است که از این میزان ۲۵ درصد محصولات زارعی و ۷۳ درصد محصولات باغی و ۲ درصد را نیز گلخانه ها تشکیل می دهد و سالانه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در زمینه‌های زراعی، باغی، دام، طیور و شیلات در این استان تولید می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha