اراک - ایرنا - رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: یک مجرم اینترنتی که اطلاعات یک‌هزار و ۱۰۶ کارت بانکی مردم را کپی کرده بود، دستگیر شد.

به گزارش روز شنبه پایگاه خبری پلیس استان مرکزی، سرهنگ فرهاد شاطری افزود: کپی‌کردن کارت‌های بانکی یکی از شیوه‌های مجرمان سایبری برای برداشت غیرمجاز از حساب بانکی شهروندان است و متهم دستگیر شده اطلاعات یک‌هزار و ۱۰۶ کارت بانکی را از طریق دستگاه اسکیمر به سرقت برده بود.

وی توضیح داد: در پی شکایت یکی از شهروندان اراکی به پلیس فتا استان مرکزی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی، موضوع در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: شاکی پرونده در اظهارات خود بیان کرد، درحالیکه کارت‌ بانکی‌اش در اختیار خودش بوده و آن را به شخص دیگری نداده‌، اما طی چند مرحله اقدام به خرید و برداشت از حسابش به مبلغ ۲۹۵ میلیون ریال شده است.

سرهنگ شاطری با بیان اینکه مجرمان سایبری روش‌های مختلفی را در انجام اقدامات مجرمانه خود در پیش می‌گیرند و با توجه‌ به نوع برداشت‌هایی که از حساب شاکی صورت‌ گرفته بود، مشخص شد کارت‌ بانکی وی توسط مجرمان کپی شده و برداشت‌های صورت‌گرفته از طریق کارت دوم صورت‌گرفته است.

وی اظهار کرد: پس از تشکیل پرونده در این پلیس، بلافاصله اقدامات لازم در خصوص شناسایی فردی که اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب شاکی کرده بود در دستور کار کارشناسان این پلیس قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی ادامه داد: متهم در یکی از استان‌های همجوار شناسایی شد و تیمی از ماموران این پلیس به شهرستان محل زندگی متهم اعزام و طی یک عملیات متهم دستگیر و دستگاه‌های اسکیمر و تجهیزات مجرمانه این فرد توقیف و با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مقام قضایی د.

سرهنگ شاطری عنوان کرد: با بررسی تجهیزات کشف شده از متهم، اطلاعات یک‌هزار و ۱۰۶ کارت‌بانکی کپی شده، استخراج شد و بررسی‌ها برای تعیین مبالغ برداشت شده از حساب‌ها و شناسایی مالکین آنها در دست اقدام است.

وی از شهروندان خواست در هنگام خرید از تحویل‌ دادن کارت به فروشنده خودداری کنند و شخصا اقدام به کشیدن آن در دستگاه pos و واردکردن رمز کنند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل و برداشت غیرمجاز مراتب را از طریق شماره تلفن شبانه‌روزی ۰۹۶۳۸۰، به پلیس فتا اطلاع دهند.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۸۰ هزار نفر جمعیت است.