گنبدکاووس- ایرنا- نماینده مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی، یحیی سنوار را نماد ایستادگی در برابر اشغالگری رژیم غاصب صهیونیستی دانست و گفت: شهادت این فرمانده عالیرتبه حماس، تأثیر عظیمی بر روحیه و رویکرد جبهه مقاومت خواهد داشت.

سیدنجیب حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهادت سنوار باعث خواهد شد تا خون او نیز همچون خون دیگر شهدا، شعله‌های مبارزه را برافروخته‌تر کرده و بر شدت مقاومت بیفزاید.

وی بابیان اینکه سنوار در کنار دیگر فرماندهان مقاومت، نقشی کلیدی در طراحی و مدیریت عملیات‌هایی همچون طوفان الاقصی داشت و او یک استراتژیست برجسته شناخته می‌شد.، اضافه کرد: این عملیات‌ها که همواره با دقت و برنامه‌ریزی‌های استراتژیک انجام می‌شدند، نشان‌دهنده تسلط او بر عرصه‌های جنگی و توانایی‌های بالای نظامی‌ بود.

حسینی ادامه داد: نوع شهادت یحیی سنوار پیامی روشن برای جهانیان دارد و آن اینکه مقاومت، توقف‌پذیر نیست حتی اگر فرماندهان و رهبران بزرگ آن به شهادت برسند مقاومت همچنان به راه خود ادامه خواهد داد و مبارزان دیگری جای آنها را خواهند گرفت ضمن اینکه این شهادت نیز، همچون دیگر شهادت‌ها، سمبلی از شکست‌ناپذیری جریان مقاومت است.

این نماینده مجلس همچنین بیان کرد: پیام‌های شهادت شهید سنوار بسیار روشن است، اولاً خون او به‌عنوان نمادی از ایثار و فداکاری در راه آزادی قدس و مردم فلسطین به یادگار خواهد ماند دوم اینکه این شهادت تاکیدی بر این حقیقت است که اشغالگری صهیونیستی با مقاومت مردمی و پایدار فلسطینیان روبه‌رو خواهد بود و هرگز نخواهد توانست اهداف شوم خود را محقق کند.

حسینی، شهید سنوار را نماد مقاومت، ایثار و استقامت در برابر ظلم و اشغالگری رژیم صهیونیستی دانست و افزود: او یکی از فرماندهان برجسته و چهره‌ای از اراده‌ی آهنین و تعهد به آرمان‌های مردم فلسطین بود و نماد کسی که هیچ‌گاه در برابر دشمن کوتاه نیامد و تا لحظه آخر به مبارزه ادامه داد.

وی خاطرنشان کرد: صهیونیست‌ها به خوبی از توانایی‌های شهید سنوار آگاه بودند او نه تنها یک فرمانده نظامی بلکه یک رهبر فکری و روحی برای جریان مقاومت محسوب می‌شد ضمن اینکه تسلط او بر تاکتیک‌های جنگی و توانایی مدیریت عملیاتی بزرگ، موجب می‌شد که دشمنان از او به عنوان یک تهدید بزرگ یاد کنند.

وی، شهادت یحیی سنوار و دیگر شهدای فلسطین را رسالتی برای ادامه راه مقاومت دانست و ادامه داد: خون‌های پاکی که بر زمین ریخته می‌شود، مسیر آزادی قدس را روشن می‌کند و دشمنان باید بدانند که شهادت نه پایانی بر مقاومت بلکه آغازگر مرحله‌ای تازه از مبارزه خواهد بود.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و ۵ کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.