قزوین - ایرنا - مسوول سازمان بسیج دانش‌ آموزی قزوین گفت: چهار هزار و ۶۰۰ نفر از دانش آموز استان در سال جاری به اردوی راهیان نور شهدای دفاع مقدس در مناطق عملیاتی جنوب اعزام شدند.

سرهنگ پاسدار ابراهیم رسولی‌فر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: به منظور آشنایی نسل جدید به ویژه دانش آموزان با سیره و سبک زندگی شهدا و شناخت ارزش‌های انقلاب و نظام، همه ساله تعدادی از دانش‌آموزان در قالب برگزاری اردوهای راهیان‌نور به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به استقبال دانش‌ آموزان از اردوی معنوی راهیان‌ نور تصریح کرد: در استان قزوین ۲۴۶ هزار دانش‌آموز در یک هزار و ۶۷۰ مدرسه به کمک ۱۶ هزار معلم مشغول تحصیل هستند و همه ساله با استقبال و درخواست بالای دانش‌آموزان برای شرکت در اردوهای راهیان نور مواجه می‌شویم.

مسوول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان قزوین تصریح کرد: با هماهنگی انجام شده در سال جاری ۲ هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز دختر استان طی آبان ماه در قالب هشت کاروان از مناطق عملیاتی جنوب کشور بازدید خواهند کرد.

رسولی‌فر خاطرنشان کرد: با همکاری آموزش و پرورش استان قزوین در بازه زمانی هفتم تا بیست و ششم آذر ماه امسال ۲ هزار دانش‌آموز پسر در قالب پنج کاروان به اردوی راهیان‌ نور اعزام می‌شوند.

این مسوول ادامه داد: در اردوی راهیان نور جنوب، از شهر اندیمشک (پادگان دوکوهه) و از مناطق عملیاتی فتح المبین، اروند رود، کربلای چهار و شلمچه بازدید خواهد شد.

مسوول سازمان بسیج دانش‌ آموزی قزوین یادآور شد: همچنین در بدو حرکت همراه اتوبوس‌ها راوی، روحانی و یک کارشناس فرهنگی به این مناطق اعزام خواهند شد تا به شبهات دانش آموزان در مورد دفاع مقدس و پیشرفت‌های انقلاب پاسخ داده شود.

رسولی فر خاطرنشان کرد: برنامه معنوی اردوی راهیان نور با اولویت دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی دهم، یازدهم و دوازدهم برگزار می‌شود، اما با توجه به استقبال دانش‌آموزان پایه نهم تحصیلی جهت شرکت در اردوی راهیان‌نور با درخواست آنان جهت حضور در این اردو موافقت شده است.

مسوول بیان کرد: علاقه‌مندان برای شرکت در این اردو می‌توانند به حوزه‌ها و واحدهای بسیج دانش‌آموزی و یا به مدیران مدارس خود مراجعه کنند.