۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۳۶
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 85049535
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سه هزار قزوینی به اردوی راهیان نور اعزام شدند

۱۵ اسفند ۱۴۰۱، ۱۵:۳۶
کد خبر: 85049535
سه هزار قزوینی به اردوی راهیان نور اعزام شدند

قزوین - ایرنا- معاون هماهنگ‌کننده سپاه صاحب الامر (عج) استان قزوین با اشاره به برنامه ریزی برای اعزام هشت هزار قزوینی به اردوی راهیان نور در اسفند ماه جاری و نوروز،گفت: تاکنون سه هزار نفر روانه این اردوها شدند و سایر نیز تا فروردین ماه ۱۴۰۲ اعزام خواهند شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ حمزه برین روز دوشنبه در نشست خبری در جمع رسانه‌های جمعی استان قزوین با اشاره به اینکه راهیان نور یکی از مصادیق جهاد تبیین به شمار می‌رود، افزود: در دنیایی که دشمنان ما در صدد از بین بردن ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند، یادآوری رشادت رزمندگان در دوران هشت سال دفاع مقدس بهترین چراغ راهنمایی نسل امروز است.
وی اظهار کرد: یکی از ماموریت‌های بزرگ بسیج و سپاه و رویکرد ما بزرگترین مانور فرهنگی کشور در قالب اردوهای راهیان نور و اعزام علاقه مندان به مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور است.
سرهنگ برین تصریح کرد: این اعزام‌ها با رویکرد حفظ ارزش‌ها و گسترش ارزش‌ها و آشنایی نسل جدید انقلاب با رشادت‌های رزمندگان و ایثارگران و شهدا در ابعاد مختلف رزمی، جهادی، از خود گذشتگی و ایستادگی و مقاومت کسانی است که در سخت‌ترین شرایط برای انقلاب و آرمان خود رشادت کردند.
وی خاطرنشان کرد: بیش از ۲۵۰ هزار شهید از اقشار مختلف جامعه و در سنین مختلف به عنوان رزمنده در دوران دفاع مقدس نقش آفرینی کردند که مدور و بازخوانی خاطرات وصایای هر یک از آنها می تواند پندآموز باشد.
سرهنگ برین با بیان اینکه طی هفته‌های اخیر، اردوی دانش آموزی در ۲ مرحله شروع شده و همچنین اعزام اقشار مختلف مردم در محلات استان از ۱۹ اسفند تا دوم فروردین ماه سال ۱۴۰۲ آغاز خواهد شد،افزود: در این اردوها برنامه‌های متنوعی پیش‌بینی‌شده و در کنار راویان عملیات نمایشگاه و برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده است.
وی یادآور شد: بازدید از اروندکنار به عنوان منطقه عملیاتی والفجر هشت، منطقه دهلاویه، محل شهادت شهید چمران، منطقه شلمچه محل عملیات کربلای چهار، منطقه زید محل عملیات رمضان، طلائیه محل عملیات خیبر، علقمه و مکان عملیات کربلای چهار، نهر خین، معراج شهدای اهواز و یادمان شهدای هویزه محل شهادت علم الهدی در این اردوها پیش بینی شده است.
این مسوول همچنین از برگزاری کنگره استانی و یادواره سرلشکر شهید رضا حسن‌پور، فاتح خیبر و جانشین لشگر ۱۷ علی‌بن‌ابیطالب در استان خبر داد و افزود: این مراسم با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا، یادآوری جانفشانی‌های رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha