زنجان - ایرنا - مسئول کارگروه علمی و عملیاتی نظام برنامه کنترل و کاهش اعتیاد شورای اجتماعی کشور گفت: گروه‌ها و شبکه‌های مردمی در مبارزه با مواد مخدر به ویژه در حوزه پیشگیری حمایت می‌شوند چون راه موثر مقابله با این بلای خانمان سوز، نقش آفرینی مردم است.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالحسن صفرپور روز شنبه در یادواره شهدای مبارزه با مواد مخدر استان زنجان با اشاره به عنوان شهدای «مدافعان جان» برای شهیدان راه مبارزه با مواد مخدر، افزود: افرادی که در حوزه پیشگیری از مواد مخدر کار می کنند جزو مدافعان جان هستند و این مفهوم برگرفته از آیات قرآن کریم است که هر کسی جان یک نفر را نجات دهد جان همه انسان ها را نجات داده است.

وی از ایجاد یادمان مدافعان جان در استان ها خبر داد و اظهار داشت: این موضوع در گام نخست در استان کرمان، تهران و سیستان و بلوچستان در حال عملیاتی شدن است.

صفرپور در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه چهار تا پنج میلیون نفر در کشور درگیر مسأله مواد مخدر هستند، گفت: با در نظر گرفتن تعداد خانوارها می توان گفت ۲۰ میلیون نفر از جمعیت کشور با مسائل ناشی از اعتیاد به مواد مخدر مواجه هستند.

وی با اینکه ام‌المصائب آسیب های اجتماعی مواد مخدر است، گفت: برای مقابله با آسیب های مواد مخدر خود مردم هم باید وسط میدان بیایند و کار را تمام کنند.

صفرپور خاطرنشان کرد: دشمن برای بیرون کردن جوانان ما از عرصه کار و فعالیت درصدد آلوده کردن آنان به مواد مخدر است و باید با همت خود مردم جلوی این توطئه را گرفت.