بندرعباس - ایرنا - مجری طرح توسعه پرورش ماهی در قفس سازمان شیلات ایران با اشاره به اینکه استان هرمزگان ظرفیت‌های خوبی در حوزه‌های شیلاتی به‌ویژه آبزی‌پروری و صیادی دارد، گفت: پرورش ماهی در قفس در نقاط نزدیک ساحل اقتصاد جامعه صیادی و ساحل نشینان این استان را متحول می‌کند.

به گزارش ایرنا، محمد جدی شامگاه شنبه در نشست توسعه پرورش ماهیان دریایی در قفس‌های مقیاس کوچک در استان هرمزگان، از ظرفیت بسیار مناسب پرورش ماهیان دریایی در نقاط نزدیک ساحل به عنوان زمینه ای برای اقتصاد ساحل نشینان یاد کرد و افزود: در آینده نزدیک شاهد سرمایه گذاری ساحل نشینان در این زمینه باشیم.

وی تصریح کرد: اقدامات خوبی در حوزه شیلات در استان هرمزگان انجام شده است و امید است در آینده نزدیک شاهد شکوفایی شیلاتی بیش از پیش در این منطقه باشیم.

مجری طرح توسعه پرورش ماهی در قفس سازمان شیلات ایران با تاکید برحرکت استوار در مسیر خودکفایی تولید و تکثیر بچه ماهی در استان، اظهار کرد: با حمایت سازمان شیلات ایران گام‌های خوبی در این زمینه برداشته شده است.

آینده درخشان در انتظار پرورش ماهی در قفس برای جامعه صیادی هرمزگان است

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز در این نشست با اشاره به نقش و اهمیت تولید ماهیان دریایی در قفس در راستای اشتغال زایی، رونق تولید و توسعه پایدار گفت: آینده درخشان در انتظار پرورش ماهی در قفس برای جامعه صیادی و ساحل نشینان استان است.

مسعود بارانی ادامه داد: استان هرمزگان به عنوان قطب مهم پرورش ماهی در دریا با ظرفیت شناخته شده افزون‌بر ۱۱۳ هزار تن در کشور مطرح است و علاوه براین ظرفیت، در آبهای کم عمق ساحلی هم ظرفیت بسیار مناسبی برای سرمایه‌گذاری جامعه صیادی و ساحل نشینان وجود دارد که مطالعه مرحله نخست در آبهای غرب هرمزگان انجام شده است.

وی با اینکه تلاش‌های خوبی برای به بهره‌برداری رساندن این ظرفیت در استان هرمزگان با حمایت سازمان شیلات ایران و استانداری برداشته شده است، اظهار کرد: پرورش ماهیان دریایی در قفس یک ظرفیت فعال در حوزه دانش بنیان و اشتغال زایی است که بدون شک با بهادادن به این ظرفیت و رفع موانع توسعه ای آن می‌توان اتفاقات خوبی را در حوزه اقتصاد استان و کشور رقم زد.

مدیرکل شیلات هرمزگان با بیان اینکه در شرایط کنونی همه باید در جهت تامین پروتئین مورد نیاز جامعه تلاش مضاعف کنند، گفت: برای سرعت بخشیدن در اجرای طرح‌های تکثیر و پرورش ماهی در قفس پیگیری‌های جدی انجام شده است که شیلات هرمزگان توانسته گام‌های خوبی در این زمینه بردارد.

در این نشست که با حضور معاون آبزی پروری شیلات هرمزگان، نماینده اتاق بازرگانی استان، مدیران عامل اتحادیه تولیدکنندگان و صادر کنندگان و اتحادیه صیادی استان، روسای شیلات شهرستان‌های پارسیان، بندرلنگه و بندرخمیر و جمعی از مسئولان و بهره‌برداران شیلاتی برگزار شد، نمایندگان و بهره‌برداران شیلاتی به بیان مسائل و چالش‌ها و همچنین ارائه راهکارهای پیشنهادی خود پرداختند.

استان هرمزگان با وجود افزون بر ۹۰ واحد صنایع شیلاتی، بیش از ۵۰هزار هکتار اراضی مستعد پرورش میگو، افزون‌بر ۱۱۳ هزار تن ظرفیت پرورش ماهی در قفس، وجود بیش از ۲۴ مرکز تکثیر میگو، بیش از ۴۰ هزار نفر صیاد و با صیدی بیش از ۳۶۰ هزار تن جایگاه ویژه ای را در فعالیت‌های شیلاتی را به خود اختصاص داده است.