گناباد-ایرنا- فرماندار و استاد علوم سیاسی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی گناباد گفت: شهادت یحیی سنوار ایستادگی مقاومت اسلامی در فلسطین و لبنان علیه جنایت‌های رژیم غاصب صهیونیستی را افزایش داده است.

رضا نصیری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: شهید یحیی سنوار به عنوان یک قهرمان مقاومت اسلامی و مبارزه با رژیم غاصب صهیونیستی تا آخرین لحظه عمر خود دست از مبارزه با این رژیم اشغالگر بر نداشت.

وی ادامه داد: فیلمی که به تازگی از شهید سنوار توسط رژیم غاصب صهیونیستی در فضای مجازی منتشر شد، نشان داد که آن شهید تا آخرین ثانیه عمر خود بدون هیچ گونه ضعف و تردیدی در مقابل جنایت‌ها و اقدامات ددمنشانه صهیونیست ها ایستادگی کرد و مانند یک قهرمان به شهادت رسید.

استاد علوم سیاسی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی گناباد گفت: رییس جمهور آمریکا از چندی قبل عنوان کرده بود که شهید یحیی سنوار در ۱۲ طبقه زیر زمین پنهان شده است، ولی این فیلم بار دیگر خط بطلانی بر ادعاهای مستکبران کشید و ادعای پوشالی هوش مصنوعی که توسط آمریکایی ها و صهیونیست ها مطرح شده بود را نقش بر آب کرد.

وی افزود: با شهادت سید عباس موسوی دبیر کل وقت حزب الله لبنان به دست رژیم غاصب صهیونیستی، سید حسن نصرالله راه وی را ادامه داد و بعد از شهادت اسماعیل هنیه و یحیی سنوار  مسیر حزب الله، حماس و مقاومت اسلامی در برابر صهیونیست ها متوقف نمی شود.

نصیری خاطر نشان کرد: رژیم غاصب صهیونیستی تصور می کند با شهادت یحیی سنوار و سید حسن نصرالله مبارزات مقاومت اسلامی و حزب الله لبنان و حماس متوقف می شود ولی شهادت این فرماندهان جبهه مقاومت نه تنها مسیر مقاومت اسلامی را متوقف نمی کند، بلکه رزمندگان مقاومت با انسجام و همدلی بیشتری در مسیر نابودی رژیم غاصب صهیونیستی گام بر می‌دارند.

وی از شهید یحیی سنوار به عنوان اسطوره و نماد مقاومت اسلامی مردم فلسطین برابر جنایت های رژیم صهیونیستی یاد کرد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی در ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

وی که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه صهیونیستی استفاده کرد.

پنجشنبه گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رییس دفتر سیاسی حماس در جریان درگیری های نظامی و گلوله باران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز دیروز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوب استان خراسان رضوی واقع است.