روح و جان شهید سنوار با جهاد و مبارزه آمیخته بود

مشهد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: جهاد و مبارزه با دشمن صهیونیستی چنان با گوشت، پوست و خون شهید سنوار درآمیخته بود که به دیگران هم روحیه جهادی تزریق می‌کرد.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امام علی(ع) در نهج البلاغه از جهاد به عنوان دری از درهای بهشت یاد می‌کنند که خداوند آن‌را تنها بر روی دوستان خاص خود گشوده است.

وی ادامه داد: برای ما که راه پیشرفت و رشد خود را در جهاد یافته‌ایم، اسطوره های جهادی همچون شهید یحیی سنوار، الگوهای شتاب‌دهنده این مسیر محسوب می‌شوند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: سنوار، خار چشم دشمن بود و در انتخاب ماموریت هایش ضربه زدن بر پیکره طاغوت را هدف اصلی خود می‌دانست و تا آخرین لحظه حیات مجاهدانه خود نیز در این مسیر حرکت کرد.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی در ۲۲ سال اسارت در زندان های رژیم صهیونیستی، رمان «خار و میخک» را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) و نیز رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که دانش‌آموخته دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد و از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه صهیونیستی استفاده کرد.

پنجشنبه گذشته، رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار، رییس دفتر سیاسی حماس را در جریان درگیری های نظامی و گلوله باران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رییس دفتر سیاسی جنبش حماس دیروز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رییس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha