تهران- ایرنا- اجرای نمایش تعاملی «کمی شبیه تئاتر» به تهیه کنندگی، نویسندگی و کارگردانی میثم زندی از ۱۸ آبان، ساعت ۲۰، در سالن قشقایی مجموعه تئاتر شهر آغاز می‌کند. اجرای نمایش «داستان لطیف» به نویسندگی ایرج طهماسب، تمدید «گور پلاس» و «قضیه تفنگ چخوف» و اجرای «قلاده‌ای برای یک سگ مرده» با ۱۱ بازیگر دارای عارضه بینائی از دیگر اخبار تئاتری امروز است.

به گزارش ایرنا «کمی شبیه تئاتر»، این نمایش به تهیه‌کنندگی، نویسندگی و کارگردانی میثم زندی و بازی فاطمه زندی و داریوش رشادت از ۱۸ آبان ماه اجرایش هر شب ساعت ۲۰ آغاز می‌شود.

در خلاصه این نمایش آمده است:‌ «دختر: تو اجرای این نمایش، تلفن همراه خودتونو خاموش نکنید و فقط سایلنت کنین. شما می‌تونید بدون اینکه همراهان و تماشاگران دیگه رو اذیت کنید به پیام هاتون جواب بدین./ پسر: اگه خوردنی و نوشیدنی هم به همراه دارید می تونید استفاده کنید، مشکلی نیست به ما هم تعارف کنین، به شخصه توی اجرا، همیشه گرسنمه./ دختر: در طول نمایش، اگه خواستید برای کار ضروری از سالن خارج بشید، هیچ ایرادی نداره. البته برگشتن شما به سالن هم هیچ ایرادی نداره، فقط یادتون باشه باعث ناراحتی مخاطبا نشین./ پسر: مشارکت و تعامل شما در اجرای این نمایش خیلی اهمیت داره./ دختر: برخی از اپیزودها با همراهی و بازی شما تماشاگرای عزیز اجرا میشه. امیدواریم با کمک همدیگه اجرای خوبی داشته باشیم».

به دلیل تعاملی بودن این نمایش،‌ ممکن است ۱۵ دقیقه در مدت زمان اجرا، نوسان وجود داشته باشد.

سایر عوامل نمایش: مجری طرح: بهزاد جاودان‌فر، دستیار اول کارگردان و طراح گرافیک: الهام ‌نوری،‌ دستیار دوم کارگردان، برنامه ریز: آیدا ‌عارفی، مدیر تولید: غزال فرشیدفر،‌ طراح صحنه: محسن ‌اردشیر، طراح نور: رضا ‌خضرایی،‌ طراح صدا: مهدی مقدم،‌ طراح لباس: زهرا کریمی، متصدی نور و صدا: شاهد ‌شاه‌بهرامی، گروه سمعی‌ و بصری: اردلان ملک‌زاده، محمدمتین مستدام، ثنا حمد، هدی حمد، پویا حسنی،‌ مدیر روابط‌ عمومی: امیر ‌پارسائیان‌مهر، مدیر رسانه: زهره ‌سعیدی

زمان پیش فروش بلیت این نمایش به زودی اعلام می‌شود.

داستانی از ایرج طهماسب در تالار سایه اجرا می‌شود

نمایش «داستان لطیف» به نویسندگی ایرج طهماسب و کارگردانی علی المعی از ۱۰ آبان در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

علی المعی که پیش‌ازاین آهنگسازی آثار زیادی را به عهده داشته به سراغ «داستان لطیف» متنی از ایرج طهماسب برای اجرا در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر رفته است.

نمایش «داستان لطیف» پیش‌ازاین در قالب تئاتر عروسکی اجرا شده است، ولی در این اجرا خبری از حضور عروسک‌ها نیست و نمایش به‌صورت موزیکال روی صحنه می‌رود.

موسیقی این اثر به‌صورت زنده با سازهای ویولن‌سل، کلارینت، ترومپت، پیانو، گیتار، افکت و دیدحیریدو، سازهای کوبه‌ای توسط شهرزاد مجد، محمدکاظم، عباس حیدری، انسیه المعی، رایان خاچیکی، محمد وفایی و علی المعی نواخته خواهد شد.

«داستان لطیف» سرگذشت تنبورنوازی است که عاشقانه می‌نوازد و می‌خواند اما زنی دارد که از او خواسته‌های بی‌شماری دارد.

اولین حضور المعی در تئاتر نوازندگی در نمایش «عشق‌آباد» به کارگردانی داوود میرباقری است، او آهنگسازی نمایش‌هایی نظیر «بوقلمون»، «بنگاه تئاترال»، «چهل‌گیس»، «کلنل»، «پری» و...را به عهده داشته است. او پیش‌ازاین نمایش «زنگیانه» را در تئاتر شهر و «عصاره اجدادی» را در تالار حافظ روی صحنه برده است.

«داستان لطیف» به نویسندگی ایرج طهماسب و کارگردانی علی المعی از ۱۰ آبان ماه در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.

به‌زودی اسامی بازیگران و سایر عوامل اعلام می‌شود.

اجرای «گور پلاس» در تئاترشهر تمدید شد

اجرای نمایش «گور پلاس» به کارگردانی شهاب ‌مهربان که در سالن قشقایی تئاتر شهر روی صحنه است، تا ۱۴ آبان تمدید شد.

نمایش «گور پلاس» به نویسندگی وهاب مهربان، شهاب ‌مهربان، کارگردانی شهاب ‌مهربان و تهیه‌کنندگی علیرضا ‌توسلی‌زاده از ۱۳ مهر ۱۴۰۳، ساعت ۲۰ در ‌سالن ‌قشقایی مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته است.

این اثر نمایشی که قرار بود تا پایان مهرماه روی صحنه باشد اجرایش تا ۱۴ آبان‌ماه تمدید شد.

داریوش ‌رشادت، الهام اخوان، مهدی ‌یگانه، میلاد مرادی، پرتو ‌مهر، رحمان یاوری بازیگران این اثر نمایشی هستند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «موش اگه قرار بود به همین راحتی گیر آدمیزاد بی‌افته که دیگه موش، موش نمی‌شد.»

طراح صحنه: شهاب ‌مهربان، زهرا ‌مسیب ‌زاده، طراح لباس: زهرا ‌مسیب ‌زاده، طراح نور: علیرضا ‌توسلی ‌زاده، دستیار کارگردان، برنامه ریز: غزال ‌فرخندی، مجری طرح: رحمان ‌یاوری، دستیار تهیه: محمدرضا ‌ولی ‌زاده، ساخت عروسک: فرشید ‌رادمان، دستیار لباس: فاطمه ‌ساکتی، گروه صحنه: پیام شیخنواز، ارشیا ‌خواجه، فرشید ‌رادمان، طراح گرافیک: نگار ‌نجفی، عکس و تیزر: مصطفی قصابی، حمید حبیبی، امیر منوچهر طیبی (استودیو نگاتیو)، مشاور رسانه‌ای، روابط عمومی و تبلیغات: علی ‌کیهانی (راوی ‌مدیا) دیگر عواملی هستند که در این پروژه حضور دارند.

«قضیه تفنگ چخوف» روی صحنه هامون ماندگار شد

نمایش «قضیه تفنگ چخوف» به نویسندگی احسان بدخشان و کارگردانی اشکان پیردل‌زنده برای چهارمین بار تمدید شد.

نمایش «قضیه تفنگ چخوف» که هم اکنون دور دوم اجرای خود را در تئاتر هامون سپری می‌کند، بار دیگر تا ۱۱ آبان روی صحنه این تماشاخانه ماندگار شد.

این اثر نمایشی به تهیه‌کنندگی ریحانه راد و امیرموسی کاظمی، داستان رویایی و مسابقه ۹ تن از مشاهیر بزرگ جهان را روایت می‌کند که برای اولین بار در دنیای پس از مرگ با هم وارد مسابقه می‌شوند.

محمدعلی الحمد، مهران اکبری، نیکو پشوتن، عماد جاویدپور، محمد معتضدی، درسا مهری، یگانه منصوری، سیاوش کریما، سارا عزیزی و نیلان نکویی بازیگران این نمایش به ترتیب ورود به صحنه هستند.

این نمایش هر شب به جز شنبه‌ها ساعت ۱۹ اجرا می‌شود.

«لانه‌ی موش‌ها» راهی نوفل‌لوشاتو می‌شود

«لانه‌ی موش ها» به نویسندگی و کارگردانی فرزام بابائی و همراهی عباس جمالی و سعید زارعی راهی نوفل‌لوشاتو می‌شود.

«لانه‌ی موش‌ها» اثری اکسپرسیونیستی است که در خلاصه داستان آن آمده است: «اینجا هیچ پنجره‌ای نداره!!!»

عباس جمالی، نویسنده و کارگردان تئاتر و همچنین سعید زارعی، بازیگر و کارگردان تئاتر هنرمندانی هستند که در جایگاه مشاور کارگردان و مجری طرح در این پروژه حضور دارند.

این کارگردان پیش از این به عنوان بازیگر در نمایش‌های «آپارتمان شماره ۱۳»، «سفیر» و «هدیه جشن سالگرد» حضور داشته است.

اطلاعات و جزئیات این نمایش به زودی منتشر خواهد شد.

«قلاده‌ای برای یک سگ مرده» در پردیس شهرزاد اجرا می‌شود

نمایش «قلاده‌ای برای یک سگ مرده» پنجمین اثر گروه تئاتر باران با نمایشنامه‌ای از محمد چرمشیر و کارگردانی غلامرضا عربی به تهیه‌کنندگی مسعود والا در سالن شماره ۲ شهرزاد روی صحنه است.

«قلاده‌ای برای یک سگ مرده» نمایشنامه‌ای تک پرسوناژ است که غلامرضا عربی آن را با یازده بازیگر دارای عارضه بینائی اجرا می‌کند.

این نمایش در پی چهار اثر قبلی این گروه و در قالب نمایشی با سبک و سیاق نمایش ایرانی با موسیقی زنده به مدت ۶۰ دقیقه اجرا می‌شود.

«قلاده‌ای برای یک سگ مرده» بعد از ۱۸ ماه کلاس و تمرین توسط گروه تئاتر باران با توجه بر متد بازیگری با حس لامسه و شنوائی و با طراحی خاص صحنه که حاصل ۱۱ سال پژوهش و فعالیت این گروه روی این شیوه اجرائی است که تا بیست‌وششم آبان در سالن شماره ۲ شهرزاد ساعت ۱۸ روی صحنه خواهد بود.

غلامرضا عربی بعد از اجرای «همه چیز میگذرد تو نمی‌گذری» در سالن سایه مجموعه تئاترشهر بار دیگر نمایشنامه‌ای از محمد چرمشیر را با این شیوه خاص اجرائی دنبال می‌کند.