۳۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۰۱
کد خبرنگار: 3181
کد خبر: 85543560
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«سینگل» و «جزیره» تمدید شدند/ انتشار فراخوان نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت

تهران- ایرنا- نمایش «سینگل» به کارگردانی مجتبی شفیعی تمدید شد و از فردا یکشنبه ۳۱ تیر اجراهای خود را از سر می‌گیرد. نمایش «جزیره» به نویسندگی و کارگردانی کیمیا نوری نیز به مدت محدود تمدید شد. انتشار فراخوان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت و  اجرای رویداد «۱۷ دقیقه صحنه‌ خالی» و «نگاتیو» از دیگر اخبار امروز تئاتر است.

به گزارش ایرنا، نمایش «سینگل» به کارگردانی مجتبی شفیعی تمدید شد و از فردا یکشنبه ۳۱ تیر اجراهای خود را از سر می‌گیرد. این نمایش تا جمعه ۵ مرداد در سالن ۲ پردیس تئاتر شهرزاد میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.
به دلیل ایام عزاداری ماه محرم نمایش سینگل در روز های ۲۴ تا ۳۰ تیر روی صحنه نرفت و اجرای مجدد این نمایش از روز یکشنبه ۳۱ تیر آغاز خواهد شد.

داستان نمایش سینگل درباره دو مرد میانسال است که بر روی نیمکت پارک نشسته‌اند و و تصورات خود را با یکدیگر در میان می‌گذارند.

«سینگل» به نویسندگی مهدی ضیاءچمنی و کارگردانی مجتبی شفیعی و تهیه‌کنندگی مسعود حکم آبادی در سالن ۲ شهرزاد اجرا می‌شود.

امیر غفارمنش بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون در این تئاتر همراه با مجتبی شفیعی روی صحنه می‌رود. نمایش «سینگل» اولین تجربه کارگردانی تئاتر شفیعی است.

مجتبی شفیعی نیز پیش از این با نمایش‌های «یتیم‌خانه فونیکس»، «پیانیستولوژی»، «دریاچه قو» در جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر روی صحنه رفته و تئاتر «آی‌راک» با بازی او و مارال فرجاد در فستیوال بین‌المللی تریسته در کشور ایتالیا اجرا شده است.

دیگر عوامل این نمایش شامل پویا غازی مجری طرح، علی حسن زاده جانشین تهیه، علی نصر مدیر تولید، عسل کلاکی سرپرست گروه کارگردانی و برنامه ریز، مبینا سمیعی، محمد علی محمد زاده و الهه عبدی گروه کارگردانی، میلاد قنبری اهنگساز و طراح صدا، پریا الماسی طراح لباس، بهار کلاهی طراح گریم، جواد علیخوئیان طراح گرافیک، علی زندیه طراح تیزر، سینا کریمی ارشادی مدیر صحنه، لیلا نصیریان منشی صحنه، آرزو کیانی، امیر نعیمیان و مهدی قربانی عکاس و محمد جواد عبدی مشاور رسانه ای است.

رویداد ۱۷ دقیقه صحنه‌ی خالی اجرا می‌شود

رویداد «۱۷ دقیقه صحنه‌ی خالی» کاری از نصیر ملکی جو است که شنبه ۳۰ تیر در تماشاخانه‌ی ایران‌شهر اجرا خواهد شد.

رویداد ۱۷ دقیقه‌ صحنه‌ی خالی کاری از نصیر ملکی جو امروز شنبه ۳۰ تیر ماه ساعت ۱۹:۳۰ در سالن ناظرزاده‌ی کرمانی این تماشاخانه‌ اجرا می‌شود.

در معرفی این رویداد آماده است: تماشاگر گرامی از شما دعوت می‌کنیم تا در کنارتان، به مدت ۱۷ دقیقه به تماشای صحنه‌ی خالی تئاتر بنشینیم.

«سینگل» و «جزیره» تمدید شدند/ انتشار فراخوان نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت

در این رویداد فرهاد ‌فزونی مدیر هنری، زهرا سلیمیان و امیر ‌قالیچی مجریان طرح، زهرا سلیمیان دستیار کارگردان و برنامه ریز، بهنام ‌شاملو دستیار دوم کارگردان، امیر ‌قالیچی روابط عمومی و کیارش مسیبی عکاس، نصیر ملکی جو را همراهی می‌کنند.

علاقه‌مندان به حضور در رویداد ۱۷ دقیقه صحنه‌ی خالی که توسط کارخانه‌ی هنر مدرن‌ تهیه شده است می‌توانند به صورت رایگان بلیت تهیه کنند.

فراخوان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت منتشر شد

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح فراخوان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت را منتشر کرد.

انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی هنری روایت فتح روز شنبه ۳۰ تیرماه فراخوان نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت را در بخش‌های مختلف منتشر کرد.

«مسابقه نمایشنامه‌نویسی»، «مسابقه تئاتر صحنه‌ای»، «سردار آسمانی (تئاتر خیابانی)»، «سمینار علمی و پژوهشی» بخش‌های مختلف این دوره از برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر مقاومت را تشکیل می‌دهند.

در بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی جهت‌دهی موضوعی آثار بر مواردی چون «نمایشنامه‌نویسی اقتباسی و زندگی‌نامه شهدا» و «نمایشنامه‌نویسی کودک و نوجوان» مدنظر قرارگرفته است.

«سینگل» و «جزیره» تمدید شدند/ انتشار فراخوان نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت

«پرداختن به سیره زندگی و مبارزات شهدا و رزمندگان انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، دفاع از حرم و محور مقاومت»، «پرداختن به عملیات‌ها و رخدادهای مهم دفاع مقدس، دفاع از حرم و محور مقاومت»، «پرداخت به نقش تاریخی و ارزشمند زنان و مادران در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس»، «پرداختن به نقش شهدای مدافع امنیت با نگاه ویژه به شهدای سال ۱۴۰۱، حوادث تروریستی شاه‌چراغ و مجلس شورای اسلامی»، «مقاومت، ایستادگی و مظلومیت مردم فلسطین به‌ویژه وقایع اخیر غزه»، «پرداخت نمایشی به حماسه طوفان الاقصی و حماسه وعده صادق» و «پرداختن به شخصیت‌های مهم مبارز تاریخ معاصر ایران و جهان و ایستادگی آن‌ها در برابر استکبار، استعمار و استبداد» نیز از اولویت‌های موضوعی فراخوان جشنواره در بخش «مسابقه تئاتر صحنه‌ای» این دوره بوده که قرار است در قالبی متفاوت‌تر از دوره‌های گذشته برگزار شود.

اجرای نمایش «جزیره» تمدید شد

نمایش «جزیره» به نویسندگی و کارگردانی کیمیا نوری به مدت محدود تمدید شد.

به گزارش...به نقل از روابط عمومی اثر، نمایش «جزیره» به نویسندگی و کارگردانی کیمیا نوری به مدت ۴ شب، ساعت ۲۱:۱۵ روی صحنه سالن شماره یک خانه نمایش دا میزبان تماشاگران خواهد بود.

«جزیره» درامی با محوریت سقوط یک هواپیمای مسافربری در یک جزیره عجیب است که اجراهای خود را از دهم تیر آغاز کرد و قرار بود تا بیست‌و دوم تیر روی صحنه باشد که بنابر استقبال مخاطبان این اثر پس از پایان تعطیلی سالن‌های نمایشی نمایشی از روز جمعه بیست‌ونهم تیر تا سه‌شنبه دوم مرداد روی صحنه می‌رود.

«سینگل» و «جزیره» تمدید شدند/ انتشار فراخوان نوزدهمین جشنواره تئاتر مقاومت
نمایش «جزیره» به نویسندگی و کارگردانی کیمیا نوری

بورژین عبدالرزاقی، امیر آقاجان، علی جدیدی، مانی محمدی و کیمیا نوری بازیگران این نمایش هستند.

مهلا سرهادی و مرین علیزاده هنرمندانی هستند که با صدای خود این نمایش را همراهی می‌کنند.

در خلاصه داستان این نمایش آمده است: «پس از سقوط هواپیما چند نفر از مسافران در جزیره‌ای گرفتار شده‌اند در جایی که برای بعضی‌ها به معنای آزادی است و برای بقیه اسیری، هر کدام از آنها برای رفتن یا ماندن و یا ادامه زندگی در آنجا دچار چالش‌هایی میشوند و کم کم به شرایط عجیب جزیره پی میبرند.»

از دیگر عوامل این نمایش می‌توان به مشاور کارگردان: بورژین عبدالرزاقی، دستیار اول کارگردان: مرین علیزاده، دستیار دوم کارگردان: مدیا نورخمامی، مدیر صحنه: محمدرضا بیات، طراح نور: ایمان اسماعیلی، مجری نور: علی صابری، طراح صحنه: کیمیا نوری، طراح لباس: بهناز رودکی، عکس: نازنین محب‌علی، طراح پوستر و بروشور: علی جدیدی، ساخت تیز، موشن‌گرافیک: جاوید علیپور و فرزین شکاری و روابط عمومی: نگار امیری اشاره کرد.

«نگاتیو» در خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود

«نگاتیو» اولین تجربه کارگردانی محمدجواد بهروز در خانه هنرمندان روی صحنه می‌رود.

نمایش «نگاتیو» نوشته یگانه محمدی، به کارگردانی محمدجواد بهروز و تهیه‌کنندگی حامی حسینی از ساعت ۱۷:۰۰ روز یکشنبه، ۳۱تیر در سالن استاد عزت‌الله انتظامی خانه هنرمندان ایران روی صحنه می‌رود.

«نگاتیو» که اولین تجربه کارگردانی محمدجواد بهروز است با نگاهی نو به «کمدی الهی» روایتگر داستان دانته‌ای شده که با ویرژیل ازدواج کرده است و ما داستان نمایش را از زمان مرگ فرزند آن‌ها می‌بینیم.

در این نمایش ۴۰ دقیقه‌ای بازیگرانی(به ترتیب ورود به صحنه) همچون معین خسروی، سارا رحمان‌پور، حسام قانونی، یزدان گرم‌آبی و یگانه محمدی ایفای نقش می‌کنند.

همچنین از عوامل اجرایی این نمایش می‌توان به مشاور کارگردان: مسعود طیبی، دستیار کارگردان: حسام قانونی، مجری طرح: آکادمی هنرهای نمایشی میزانسن، مدیر اجرایی: علی ارضی، مدیر تولید: ملیکا اکبری، طراح نور: محمدجواد بهروز، طراح صحنه: یزدان گرم‌آبی، طراح لباس: علیرضا بهروز، طراح پوستر: محمدجواد بهروز و ملیکا اعرابی، ساخت تیزر: شهاب طهرانی و مهران اهمدی، روابط‌عمومی: پارسا اسماعیلی، لاله گلرخ عربانی، مرجان صدوقی و امور رسانه: سمیه طیبی اشاره کرد.

در خلاصه این نمایش از زبان کارگردان اینگونه آمده است: «من، دانته، در حال تکمیل رمانم بودم. یک واقع‌نگاری تشبیه شده به دنیاهای پس از مرگ. همسرم ویرژیل شیفته‌ سفره. منم تو یکی از این سفرها مینوس رو به دنیا آوردم. اما خیلی زود، مرد. من حس می‌کنم روحش به من برگشته. انگار ما جابه‌جا شدیم و منم که مردم.»

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha