تهران– ایرنا– ساعاتی پس از حمله پهپادی به اقامتگاه نخست وزیر رژیم صهیونیستی، حزب الله لبنان در بیانیه کوتاهی اعلام کرد از ابتدای حمله زمینی اسرائیل تاکنون، ۲۲ دستگاه تانک ارتش رژیم اشغالگر را منهدم کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از المیادین، این بیانیه حزب الله تنها ساعاتی پس از آن منتشر می‌شود که این جنبش مقاومت در یک عملیات دقیق و مهم، اقامتگاه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اشغالگر در قیساریا را هدف حمله پهپادهای انتحاری قرار داد.

حزب الله همچنین، نظامیان اشغالگر در جنوب لبنان را مورد حمله راکتی قرار داد؛ همزمان آژیر خطر در شهرک‌های صهیونیست نشین شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمد.

حزب الله لبنان با انتشار بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد محل تجمع نظامیان اشغالگر در اطراف روستای عیتا الشعب را مورد حمله راکتی قرار داده است.

همزمان، آژیر خطر در سراسر شهرک‌های منطقه اصبع الجلیل به صدا درآمد.

رسانه‌های عبری در این باره اذعان کردند: آژیر خطر شهرک‌های صهیونیست نشین کفار گلعادی، یوفال و مسگاف عام در الجلیل غربی نیز به صدا درآمده است.

همزمان، وزارت بهداشت لبنان تاکید کرد بر اثر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به منطقه بعلول در منطقه بقاع غربی، دو نفر شهید و ۱۳ تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی صبح دوشنبه دوم مهر حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا این لحظه بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل این تجاوز اشغالگران؛ عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و طی روزها و ساعت های گذشته با پرتاب صدها موشک، مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

کارشناسان و تحلیلگران صهیونیست ضمن هشدار درباره حمله زمینی به لبنان، از تلفات و خسارات سنگینی خبر دادند که ارتش این رژیم در صورت این حمله متحمل خواهد شد.

تحلیلگران صهیونیست در عین حال اذعان کرده‌اند که این حمله تاثیری در توان آتش حزب الله و حملات آن به شمال نخواهد داشت بلکه مقاومت لبنان، از این فرصت برای به تله انداختن رژیم صهیونیستی و شکار نظامیان و ماشین آلات جنگی آنها حداکثر استفاده را خواهد کرد.