ارومیه- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌ غربی گفت: سال جاری سهم استان از آموزش‌های مهارتی و رشته‌های فنی و حرفه ای به ۴۰.۳۶ درصد رسید.

به گزارش ایرنا، علی مطهری عصر شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش با تاکید بر لزوم توسعه هنرستان‌ها و ایجاد رشته‌های مهارتی اظهار کرد: سهم استان از آموزش‌های مهارتی، فنی و حرفه‌ای و رشته‌های هنرستانی از ۳۶ درصد سال گذشته به ۴۰.۳۶ درصد در سال‌جاری رسیده است.

وی با اشاره به اجرای قراردادهای آموزشی شاخه کار دانش در ۶۳ کلاس با یک هزار و ۴۳۴ هنرجو در سال جاری بیان کرد: قرارداد آموزشی در ۹ منطقه، ۲۴ هنرستان با ۲۲ رشته در استان در حال اجرا است.

مطهری با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام مدارس و عقب ماندگی استان در سرانه فضای آموزشی اظهار کرد: مقرر شده بود که ۷۰۰ کلاس درس تحویل آموزش و پرورش آذربایجان غربی داده شود که در چند مرحله بخشی تحویل شد و مابقی نیز تا دهه فجر امسال تحویل آموزش و پرورش استان می‌شود.

وی اضافه کرد: هم اکنون ۶۱۷ کودکستان با ظرفیت پوشش‌دهی بیش از ۴۰ هزار نفر در استان فعالیت دارد.

وی با اشاره به شناسایی دانش آموزان نیازمند استان، گفت: توسط اداره کل لیستی احصاء شده اما انتظار می‌رود تا ارگان‌های دیگر همچون بسیج دانش آموزی و کمیته امداد نیز لیست مد نظر خود را تحویل آموزش و پرورش دهند تا با تکمیل یک لیست کلی به این قشر خدمات لازم ارائه شود.

به گزارش ایرنا، ۲۵۷ هنرستان در آذربایجان غربی فعال است که از این تعداد ۱۰۷ هنرستان دخترانه و مابقی نیز پسرانه است؛ همچنین ۹۵ هنرستان استان فنی و ۱۶۲مورد آن در رشته‌های کار دانش مشغول خدمات سانی است.

آذربایجان‌غربی دارای پنج هزار مدرسه با ۲۵ هزار کلاس درس است.