بندرعباس - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب گفت: با تامین و توزیع ۳۰۰ تن برنج در این شهرستان بازار میناب به آرامش رسیده و هیچ گونه کمبودی در تامین این کالای اساسی و مورد مصرف روزانه مردم وجود ندارد.

به گزارش ایرنا، محمد رادمهر روز یکشنبه در حاشیه نشست تنظیم بازار شهرستان میناب اظهار کرد: طبق تصمیم تنظیم بازار استان و شهرستان در جهت کاهش قیمت برنج در میناب تاکنون۳۰۰ تن برنج با قیمت مصوب در شهرستان جذب شده است.

وی ادامه داد: برای رفاه حال شهروندان ۳۰ مکان برای توزیع برنج صادراتی در مراکز شهری و روستایی میناب تعیین شده و این مراکز در حال افزایش است.

فرماندار ویژه میناب از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه عرضه خارج از قیمت مصوب به اکیپ های بازرسی و یا به شماره ۱۲۴ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، باتوجه به اینکه چند هفته گذشته عرضه برنج خارجی در بازارهای هرمزگان کاهش یافته و قیمت این محصول نیز افزایش داشته است و گلایه‌مندی شهروندان را در پی داشته است؛ بنابراین با دستور قضایی ترخیص ۲ هزار و ۴۰۰ تن برنج وارداتی انباشت شده در بندرشهید رجایی از روز شنبه ۲۱ مهرماه آغاز شده و در حال بارگیری به سراسر کشور است.

رییس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: در شصت و سومین بازدید مسوولان قضایی از بندر شهید رجایی و دیداربا تجار و فعالان اقتصادی، پس از درخواست یکی از تجار برای رسیدگی به مشکل به وجود آمده برای ترخیص محموله ۲ هزار و ۴۰۰ تنی برنج وارداتی، دستورات ویژه‌ای در این خصوص صادر و از دادستان مرکز استان و مدیران گمرک و اموال تملیکی خواسته شد تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

میناب به عنوان دومین شهرستان بزرگ استان هرمزگان در ۹۰ کیلومتری شرق بندرعباس واقع شده است.