آغاز ترخیص ۲ هزار و ۴۰۰ تن برنج از بندرعباس + فیلم

بندرعباس - ایرنا - رییس‌کل دادگستری استان هرمزگان از آغاز روند ترخیص ۲ هزار و ۴۰۰ تن برنج وارداتی انباشت شده در بندر شهید رجایی بندرعباس با صدور دستور قضایی خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از دادگستری هرمزگان، مجتبی قهرمانی روز شنبه افزود: در شصت و سومین بازدید مسؤولان قضایی از بندر شهید رجایی بندرعباس و دیداربا تجار و فعالان اقتصادی، پس از درخواست یکی از تجار برای رسیدگی به مشکل به وجود آمده برای ترخیص محموله ۲ هزار و ۴۰۰ تنی برنج وارداتی، دستورات ویژه‌ای در این خصوص صادر و از دادستان مرکز استان و مدیران گمرک و اموال تملیکی خواسته شد تمهیدات لازم در این خصوص اتخاذ شود.

وی ادامه داد: بنابر گزارش مسئولان گمرک و بر اساس اظهارات صاحب کالا، هزینه انبارداری این حجم از برنج وارداتی تاکنون بالغ بر ۳۲۰ میلیارد ریال شده بود و در صورت ادامه معطلی در روند ترخیص، این محموله بزرگ برنج در معرض فساد قرار می‌گرفت و چاره‌ای جز معدوم کردن آن وجود نداشت که این موضوع با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان و همچنین هزینه‌های نگهداری در گمرک منجر به تحمیل خسارت قابل توجهی به بیت‌المال و صاحب کالا می‌شد.

به گفته این مقام قضایی با ورود به موقع دستگاه قضایی و توافق صاحب کالا و انباردار، بخش قابل توجهی از هزینه انبارداری بخشیده شد و با همکاری سازمان اموال تملیکی جهت تسریع در صدور مجوز پیش از اینکه محموله یادشده در معرض تضییع و انقضای تاریخ مصرف قرار گیرند، مشکل به وجود آمده به صورت کامل حل شد وهم اکنون صاحب کالا ضمن دریافت محموله خود، فرآیند ترخیص و بارگیری آن را آغاز کرده است.

قهرمانی اضافه کرد: این محموله بزرگ شامل ۱۰۰ کانتینر حاوی بیش از ۲هزار و ۴۰۰ تن برنج وارداتی است که به وسیله کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین در حال بارگیری و ارسال به مناطق مختلف کشور است.

رییس کل دادگستری هرمزگان تصریح کرد: محموله فوق به لحاظ شرایط و وضعیت خاص از مقررات ممنوعیت فصلی مستثنی بود، اما در مورد سایر محموله‌ها تا اتخاذ تصمیم از مراجع ذیصلاح، کماکان ممنوعیت فصلی به قوت خود باقی خواهد ماند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha