اصفهان- ایرنا- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان با اشاره به اینکه امسال خرید تضمینی گندم رشد بسیار خوبی داشت، گفت: خرید گندم در این استان نسبت به سال گذشته ۹۴ درصد افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، محسن ضیائی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران افزود: زمان خرید تضمینی گندم از کشاورزان در استان با ثبت رکورد حدود ۲۳۲ هزار تُن پایان یافته است.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف اصلی اداره کل غله، خرید گندم تضمینی با همکاری سازمان تعاون روستایی است، ادامه داد: فصل خرید گندم در اصفهان از اوایل خرداد از شهر مهاباد شهرستان اردستان شروع شد و در ماه مهر در مناطق سردسیر غرب و جنوب استان به پایان رسید.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی اصفهان، علت افزایش تولید و خرید تضمینی گندم را نزولات آسمانی، تلاش کشاورزان، قیمت مناسب و همچنین رهاسازی به موقع آب رودخانه زاینده رود دانست و اظهار امیداوری کرد که مسوولان مربوطه نسبت به رهاسازی آب زاینده رود برای کشت پاییزه در سال‌جاری اهتمام جدی داشته باشند.

به گزارش ایرنا، ۴۳ مرکز خرید تضمینی گندم شامل ۲ سیلوی ملکی در کاشان و ابتدای ورودی شهر بهارستان، چهار کارخانه آردسازی و همچنین ۳۷ مرکز تعاون روستایی در سطح استان اصفهان فعال است.

زمین‌های کشاورزی اصفهان حدود ۵۶۳ هزار هکتار معادل ۳.۵ درصد از مساحت استان است که با توجه به محدودیت‌ منابع آبی سال‌های گذشته، تنها حدود ۳۰۰ هزار هکتار از آن زیر کشت می‌رود.