زاهدان - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: مجموعه ورزش استان و اداره‌کل ورزش و جوانان در ۲ سال اخیر عملکرد قابل قبول و رو به رشدی داشته است.

رضا شریفی روز یکشنبه در حاشیه همایش تجلیل از خانواده‌های شهدا، قهرمانان، مدال‌آوران ورزشی و داوران و مربیان ملی و بین المللی سیستان و بلوچستان ضمن تبریک آغاز هفته تربیت بدنی و ورزش در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این استان ظرفیت‌های کمتر شناخته شده‌ای در حوزه ورزش‌های همگانی، حرفه‌ای و قهرمانی دارد.

وی با اشاره به ثبت کشتی کچ‌گردان سیستان و بلوچستان، افزود: در ورزش‌های کبدی، ساحلی و آبی جای کار بیشتری داریم و باید بیشتر به آن‌ها پرداخته شود.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۱۳۸۱ و تاکید ایشان بر ورزش‌های توپی و همگانی در این استان، خاطرنشان کرد: دغدغه ایشان این بوده و هست که در مناطق تلفیقی سیستان و بلوچستان به ورزش‌هایی بپردازیم که مبنا و هدف آن انسجام اجتماعی باشد و کار تیمی و گروهی را تقویت کند.

وی ادامه داد: از این جهت اداره ورزش و جوانان سیستان و بلوچستان معدل و عملکرد قابل قبول و رو به رشدی را به ثبت رسانده و گام های بسیاری خوبی در ورزش استان برداشته شده است.

بهرمندی از ظرفیت‌ حضور هلدینگ‌های اقتصادی در ورزش سیستان و بلوچستان

شریفی بیان کرد: باید از ظرفیت‌ حضور هلدینگ‌ها و شرکت‌های مطرح ملی به عنوان پشتیبان و اسپانسر ورزش در سیستان و بلوچستان استفاده و با بهرمندی از این ظرفیت‌های جدید به اداره ورزش و جوانان کمک کنیم.

وی تصریح کرد: همانطور که در بحث‌های اقتصادی، اجتماعی و گردشگری سیستان و بلوچستان پیشرفت داشته‌ایم، حوزه ورزش و جوانان این استان نیز از این پیشرفت‌ها بی‌نصیب نمانده و ظرفیت‌های ورزش این منطقه قابلیت ارتقا به ۲ برابر آن چیزی که شاهد آن هستیم را دارد.

با سرمایه‌گذاری در ورزش می‌توان ظرفیت‌ها و چهره واقعی سیستان و بلوچستان را معرفی کرد

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به تاثیرگذاری قهرمانان، مربیان و داوران افتخار آفرین استان در سلامت و امنیت جامعه، بیان کرد: مجموعه استانداری با تمام بضاعت در کنار جامعه بزرگ ورزش و جوانان ایستاده تا شاهد میزبانی از رقابت‌های مهم ملی و بین‌المللی باشیم.

به گفته وی، سرمایه‌گذاری در ورزش، تاثیر مستقیم بر سایر حوزه‌ها خواهد گذاشت و از این طریق می‌توان ظرفیت‌ها و چهره واقعی سیستان و بلوچستان را معرفی کرد.

شریفی خاطرنشان کرد: ورزشکاران در سیستان و بلوچستان ثابت کردند که شیعه و سنی می‌توانند در کنار هم کار تیمی کنند و به فضل خدا توانستیم الگوی جدیدی از مدیریت پیشرفت و توسعه پایدار را به کشور معرفی کنیم.

به گزارش ایرنا، در پایان این مراسم از خانواده‌های معظم شهدا، قهرمانان، مدال آوران ورزشی، داوران و مربیان ملی و بین‌المللی گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش توسط مسوولان تجلیل بعمل آمد.