اهمیت کنشگری سمن‌های سیستان و بلوچستان در حکمرانی شعار نیست

زاهدان - ایرنا - معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: اهمیت پرداختن به کنشگری نخبگان حوزه‌ها و لایه‌های اجتماعی استان در بحث حکمرانی تشریفاتی و شعار نیست.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگار ایرنا، رضا شریفی در نشست با شورای استانی توسعه و حمایت از تشکل‌ها با اشاره به اهمیت کنشگری و حضور سمن‌ها و تشکل‌های اجتماعی، تاکید کرد: فرمانداران و مسوولان حوزه‌های اجتماعی سیستان و بلوچستان با جدیت و حساسیت بیشتری شاکله سمن‌ها و تشکل‌های اجتماعی را مورد توجه قرار دهند و برای سمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد سهم و نقش تعریف کنند.

وی سهم سمن‌ها و تشکل‌ها را در حکمرانی سیستان و بلوچستان قابل ارتقا دانست و افزود: از دفتر اجتماعی و فرمانداران انتظار دارم که برای مشارکت و حضور سمن ها در لایه های اجتماعی اهمیت بیشتری قائل شوند.

سمن‌ها و تشکل‌ها نماینده لایه‌های اجتماعی

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان، سمن‌ها و تشکل‌ها را نماینده لایه‌های اجتماعی عنوان کرد و ادامه داد: سمن‌ها و تشکل‌های اجتماعی را می‌بینیم و این دیدن باید در همه جا حکمفرما و در همه مقاطع زمانی اولویت مسوولان در این استان باشد.

وی با اشاره به اینکه فعال سازی سمن‌ها فقط دادن مجوز نیست، گفت: نظارت بر کنشگری و ارزیابی عملکرد تشکل‌ها جزو وظایف دستگاه‌های صادر کننده مجوز و مسوولان اجتماعی استان است.

شریفی بیان کرد: مسوولان همانطور که شایسته سیستان و بلوچستان است باید از ظرفیت‌های اجتماعی این استان استفاده کنند بطوریکه در برخی از کنشگری‌ها مدل خوبی را همچون اربعین، انتخابات و سیل در این منطقه اجرا کرده‌ایم.

اهمیت کنشگری سمن‌های سیستان و بلوچستان در حکمرانی شعار نیست

وی طی ضرب الاجل یک هفته‌ای به فرمانداران سیستان و بلوچستان فرصت داد تا گزارشی از آخرین وضعیت کیفی و کمی سمن‌ها، تشکل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد جهت جمع‌بندی و آسیب شناسی تهیه و ارسال کنند.

معاون سیاسی و اجتماعی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه نباید فقط از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌ها در برنامه‌های مناسبتی استفاده کرد، افزود: مجموعه اجتماعی استانداری، ورزش جوانان، بهزیستی و فراجا باید از این ظرفیت در حوزه‌های مختلف امنیتی، سیاسی و اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی سیستان و بلوچستان بیشتر استفاده کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha