یاسوج- ایرنا- رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه وبویراحمد گفت: در شهر یاسوج سه هزار ساخت‌وساز منزل مسکونی غیرمجاز در اطراف شهر وجود دارد که بالاتر از ۵۰۰ پرونده و حکم قلع‌وقمع در جهاد کشاورزی وجود دارد که قرار است اجرا بشوند.

به گزارش ایرنا، سید علی معتمدی پور روز یکشنبه در نشست شورای اداری کهگیلویه وبویراحمد در یاسوج، با اشاره به طرح سرشماری کشاورزی استان در آبان ماه امسال، اظهار کرد: در بحث آمارگیری انتظار داریم فرمانداران استان همکاری بیش از پیش داشته باشند.

وی افزود: آمادگی در این مجموعه ایجاد شده است و مشکل حادی وجود ندارد و به هماهنگی بین دستگاهی وجود دارد.

معتمدی پور تأکید کرد: سه پروژه‌ مهم جهاد کشاورزی در شهرستان دنا در دست اجراست که یکی در حد ۹۵ درصد است به این دلیل که ولتاژ برقی که باید برای این‌ها تأمین شود، تأمین نشده هنوز بهره‌برداری نشده است وگرنه قابل‌بهره‌برداری است و مابقی در حال تأمین اعتبار هستند.

وی تصریح کرد: موردی در استان وجود دارد که نیاز به تصمیم جامع در استان دارد شهر یاسوج سومین شهر مهاجرپذیر کشور است که جمعیت حاشیه‌نشین از جمعیت شهرنشین بالاتر است و بحث تغییر کاربری اراضی کشاورزی موضوع مهمی است که یک تهدید مهم برای امنیت غذایی محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: یک طرح جامع که قرار است ابلاغ بشود، موضوع ابلاغ روستاهای اطراف به شهر یاسوج است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اگر قلع‌وقمع انجام نشود ترک فعل مسئولان محسوب می‌شود و اگر هم انجام شود در زمینه امنیت اجتماعی می‌تواند تبعاتی داشته باشد؛ چون بالاتر هزار میلیارد تومان ساخت‌وساز غیرمجاز در مجموعه شهر انجام‌گرفته است خواهش داریم موضوع الحاق تعیین تکلیف شود.

معتمدی پور تأکید کرد: طرح جامع گردشگری را نیز خواهش داریم در دستور کار قرار دهید تا تکلیف ما در بحث سرمایه‌گذاری و تغییر کاربری‌ها مشخص شود.