ساری - ایرنا - فرماندار مرکز مازندران، گسترش عدالت در امر سلامت، توزیع متوازن امکانات و تجهیزات بهداشتی از جمله دارو و افزایش سطح رفاه اجتماعی را از راهبردهای مهم و اساسی دولت چهاردهم ذکرکرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدعلی نوبخت روز یکشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی بهداشت محیط و تجلیل از خیران حوزه بهداشت شهرستان در سخنانی اظهار کرد: رعایت و توجه به امر بهداشت، رکن اساسی پیشرفت و شکوفایی جسمی و روانی جامعه در همه ابعاد است.

وی گفت: مشارکت و مسئولیت پذیری همه افراد در تامین بهداشت و ارتقای سطح سلامت جامعه، باعث بهبود کیفیت زندگی و بالندگی جامعه می‌شود.

این مقام مسوول با اشاره به اهمیت بهداشت محیط در توسعه پایدار جوامع شهری و تأمین نیازهای کنونی در چارچوب حفظ محیط زیست برای نسل های آینده، تصریح کرد: بهداشت محیط و مدیریت پسماند، بخشی از مسئولیت ما نسبت به خود و نسل‌های آینده است که باید با همکاری، آموزش و تعهد به حفظ محیط زیست در راستای توسعه پایدار در شهر و روستا کمک کنیم.

فرماندار ساری در ادامه با بیان اینکه باید در زمینه حکمرانی سیاستگذاری سلامت با ترسیم دقیق از وضع موجود، احصا چالش های پیش رو حوزه جمعیت و سلامت و شناسایی راهکارها، جهت ارائه خدمات مناسب به مردم گام برداریم، اظهار کرد: عدالت زیست محیطی با مشارکت عادلانه در تصمیم گیری ها، عدم تحمیل بار ناعادلانه آسیب ها و برابری در دسترسی به منابع تحقق خواهد یافت.

در پایان این آیین از شماری فعالان و خیران حوزه بهداشت و اصناف نمونه در حوزه رعایت بهداشت شهرستان با اهدای هدایی تجلیل و قدردانی شد.