تهران- ایرنا- شورای علمای شیعه افغانستان با اشاره به شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که با شهادت فرماندهان مقاومت، پرچم مبارزات آزادی‌خواهانه بر زمین نخواهد افتاد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری صدای افغان (آوا)، این شورا روز یکشنبه با انتشار بیانیه ای شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس را به تمام مسلمانان و آزادگان جهان تبریک و تسلیت گفت.

متن کامل بیانیه شورای علمای شیعه افغانستان در رابطه با شهادت رئیس دفتر سیاسی حماس از این قرار است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَیٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْتبدیلا/ قرآن کریم؛

اشغالگران صهیونیست در ادامه نسل کشی و جنایات ضد بشری خویش، یکی دیگر از فرماندهان دلاور و سرافراز مقاومت را به شهادت رساندند.

یحیی سنوار در کودکی تا چشم گشود، ظلم، تجاوز، اشغالگری و حرمت شکنی را در زادگاه خود مشاهده کرد و تا خواست در مسجدالاقصی نماز بخواند آن را ‏در حصار جلادان اشغالگر دید.

از همان زمان خود را برای آزادی بیت المقدس، فلسطین و احیای کرامت و حرمت‌ ساکنان مسلمان این سرزمین مقدس وقف کرد.

در جوانی ۲۲ سال از عمر شریفش را در زندان و تحت شکنجه های وحشیانه رژیم اشغالگر ‏به سر برد و پس از رهایی از زندان، جسورتر و شجاع‌تر از پیش به جهاد و مبارزه ادامه داد ‏تا سر انجام در میدان رزم در حالیکه یک دستش قطع شده بود، جام شهادت نوشید.

شورای علمای شیعه افغانستان عروج این شهید شجاع را به تمام مسلمانان و آزادگان جهان، به ویژه ملت صبور و قهرمان فلسطین و همرزمان و خانواده اش تبریک و تسلیت می گوید و برای این شهید والا مقام علو درجات را از خداوند منان (ج) استدعا دارد.

همچنین یک بار دیگر به این حقیقت تاکید می ورزد که با شهادت فرماندهان مقاومت، پرچم مبارزات آزادی خواهانه بر زمین نخواهد افتاد همچنانکه این حقیقت را ترور رهبران و فرماندهان قبلی فلسطین و لبنان و نیز ویرانگری و نسل کشی ۱۳ ماهه اخیر در فلسطین آشکار ساخت.

ما باور راسخ داریم که جهاد و مبارزه ملت مسلمان فلسطین تا آزادسازی قدس شریف و سرزمین های اشغالی ادامه خواهد یافت و آن روز دیر نخواهد بود.

والسلام علیکم و رحمت الله

شورای علمای شیعه افغانستان