صحنه شهادت سنوار تا ابد الهام‌بخش حق‌طلبی خواهد بود

تهران - ایرنا - فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه‌ای عنوان کرد: صحنه شهادت دلیرانه‌ سنوار تا ابد در ذهن مردم جهان و دل‌های آزادگان الهام‌بخش عدالت‌جویی و حق‌طلبی خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در پی شهادت یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس بیانیه‌ای صادر کرد که در این بیانیه آمده است: قهرمانی بی‌بدیل، فرمانده‌ای اندیشمند و نخبه‌ای با ایمان، شهید یحیی ابراهیم سنوار همچون زندگی سراسر حماسه‌اش، با شرایطی حماسی و اسطوره‌ای به دست سفاک‌ترین دشمنان به شهادت رسید و زندگی جاودانه را آغاز کرد. و لا تحْسبنّ الّذین قتلوا فی سبیل اللّه أمْواتاً

در این بیانیه تاکید شد: این انسان بزرگ و نخبه با شجاعت و برنامه‌ریزی، بزرگترین عملیات راهبردی بر علیه کیان صهیونیسم را رهبری کرد و همچون خاری در چشم دشمنان انسانیت و عدالت بود. این فرمانده شجاع در دفاع از وطن و دین خود عزمی راسخ و اراده‌ای آهنین داشت و ترس را در دل دشمنان انداخته بود. او شجاعانه و حماسی زندگی کرد، شجاعانه و حماسی مبارزه نمود و شجاعانه و حماسی به شهادت رسید.

فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در این بیانیه افزود: صحنه شهادت دلیرانه‌ی این فرمانده بزرگ تا ابد در ذهن مردم جهان و در دل‌های آزادگان الهام‌بخش بوده و شجره ستبر عدالت‌جویی و حق‌طلبی را بارور خواهد کرد.

در این بیانیه خاطرنشان شد: فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی شهادت فرمانده رشید یحیی ابراهیم سنوار را به محضر رهبر معظم انقلاب، خانواده معزز و بستگان و یاران ایشان، مردم مظلوم و قهرمان فلسطین و عموم آزادگان و حق طلبان جهان تبریک و تسلیت عرض می‌نماید.

به گزارش ایرنا، یحیی سنوار، (متولد ۱۹۶۲، در اردوگاه خان یونس) مجاهد، مبارز، نویسنده، رمان‌نویس و مترجم فلسطینی طی ۲۲ سال اسارت در زندان‌های رژیم صهیونیستی، رمان خار و میخک را به زبان عبری (منتشر شده به سال ۲۰۰۴) رمان شکوه (منتشر شده در سال ۲۰۱۰) را نوشت و پنج کتاب را از عبری و انگلیسی به عربی ترجمه کرد.

او که فارغ التحصیل دانشگاه اسلامی غزه در رشته مطالعات عربی بود، از سال ۱۹۸۲ (۱۳۶۱ خورشیدی) چند بار توسط رژیم صهیونیستی دستگیر شد، از فرصتی که در زندان داشت برای یادگرفتن زبان عبری، همچنین ترجمه به این زبان و از این زبان و شناخت بیشتر جامعه اسرائیل استفاده کرد.

رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه‌ای رسمی مدعی شد که یحیی سنوار رئیس دفتر سیاسی حماس را در جریان بمباران منطقه‌ای در غزه، به شهادت رسانده است.

خلیل الحیه، معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس نیز روز جمعه خبر شهادت یحیی سنوار، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه را تایید کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha