ملارد - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری شهرستان ملارد با اشاره به ضرورت تهیه آمار و اطلاعات دقیق، از بسیج همه ظرفیت‌ها برای اجرای مطلوب سرشماری عمومی کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمد امینی وز یکشنبه در اولین جلسه هماهنگی اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی در شهرستان ملارد که با حضور مدیران دستگاه ها و نهادهای مرتبط در فرمانداری برگزار شد، اظهار داشت: سرشماری نقش محوری در بدست آوردن آمارهای کشاورزی دارد و منبع بسیار مهمی برای تهیه داده های ساختاری و پایه ای در بخش کشاورزی محسوب می شود.

وی اضافه کرد: اطلاعاتی که در سرشماری کشاورزی به دست می آید به ما کمک می‌کند بتوانیم نقاط قوت و ضعف کشاورزی شهرستان را شناسایی و برنامه‌های لازم برای بهبود وضعیت ، ایجاد توسعه و هدفمند کردن بخش کشاورزی در نظر بگیریم.

امینی یادآور شد: برای اجرای بهتر سرشماری عمومی کشاورزی باید از ظرفیت رسانه‌ها، پیام رسان های داخلی و فضای مجازی، تبلیغات محیطی، صنوف کشاورزی، دهیاران و شوراهای اسلامی روستاها برای اطلاع رسانی اهداف، نتایج و آثار سرشماری به کشاورزان استفاده شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ملارد هم در این جلسه با بیان این نکته که باوجود کاهش بارندگی ها و سایر اقدامات سودجویانه در تغییر کاربری زمین های کشاورزی، خوشبختانه با ترویج و ارائه آموزشهای لازم و همچنین به روز رسانی و مکانیزه کردن عملیات کاشت، داشت و برداشت محصولات کشاورزی در شهرستان ملارد، حجم تولیدات کشاورزی نه تنها کمرنگ نشده بلکه افزایش هم داشته است.

حمید احمدی خاطرنشان کرد: سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن محصولات زراعی، باغی، دامی و صنایع تبدیلی و وابسته در حوزه کشاورزی و دامداری در این شهرستان تولید و به بازارهای داخلی و بین المللی صادر می شود.

به گفته این مسئول، شهرستان ملارد با تولید ۲۶ هزار تن قارچ خوراکی رتبه نخست کشور و لقب پایتخت قارچ کشور را به خود اختصاص داده است.

براساس این گزارش، در این جلسه درباره نحوه ثبت نام از داوطلبان مامور سرشماری، اقدامات لازم برای پشتیبانی و حمل و نقل، تعیین محل ستاد، دبیرخانه و کمیته های زیرمجموعه بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

سرشماری عمومی کشاورزی از ۱۲ آبان به مدت ۴۵ روز در سراسر کشور شهرستان اجرا می‌شود.

شهرستان ملارد در غربی ترین نقطه استان تهران ، دارای ۲ بخش، ۲ شهر و ۶ دهستان است.