دهیاران برای اقناع روستائیان در طرح سرشماری عمومی کشاورزی تلاش کنند

شهرری - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان ری گفت: شایسته است دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی در اقناع‌سازی عمومی و تشویق روستاییان جهت همکاری و شرکت در طرح سرشماری عمومی کشاورزی تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، امین بابایی روز چهارشنبه در نشست هماهنگی و برنامه ریزی اجرای طرح سرشماری کشاورزی اظهار داشت: دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی علاوه بر حمایت و پشتیبانی از نیروهای پرسشگر و مهیا کردن زمینه مناسب جهت حضور کارشناسان در روستاها، شرایطی را مهیا سازند تا اطلاعات کسب شده نزدیکترین حالت به واقعیت موجود باشد.

وی با اشاره به اهمیت بالای اجرای این طرح ملی خاطرنشان کرد: یکی از کارکردهای اصلی و بسیار مهم اجرای طرح سرشماری کشاورزی تهیه و استخراج آمار و ارقام واقعی از ظرفیت های کشاورزی هر منطقه شامل مساحت زمین های کشاورزی و زیر کشت، نوع و میزان محصولات تولیدی، آمار مربوط به دام های سبک و سنگین و موارد دیگر است که این آمار و اطلاعات می‌تواند در برنامه‌ریزی و تدوین طرح های توسعه ای در هر منطقه بسیار مؤثر و مفید باشد.

دهیاران برای اقناع روستائیان جهت هکاری در طرح سرشماری عمومی کشاورزی تلاش کنند

بابایی به نقش مهم مجموعه دهیاری و شوراهای اسلامی بخش ها و روستاها در فرآیند اجرایی این طرح اشاره کرد و افزود: از مردم شهرستان بویژه کشاورزان پرتلاش درخواست داریم با همکاری و ارائه اطلاعات به کارشناسان ثبت آمار در هنگام مراجعه حضوری، به تهیه و تدوین یک مرجع اطلاعاتی کامل و صحیح از وضعیت حوزه امور کشاورزی و دامداری شهرستان کمک کرد و در راستای توسعه و پیشرفت روستاها و رونق هرچه بیشتر کشاورزی و دامداری در سطح شهرستان قدم بردارند.

نشست هماهنگی و برنامه ریزی اجرای طرح سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳ در شهرستان ری به ریاست امین بابایی معاون برنامه ریزی و توسعه فرمانداری ویژه شهرستان ری، رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان ری، نمایندگان سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تهران و باحضور کلیه بخشداران، دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی بخش و روستاهای تابعه در برگزار شد.

به گزارش ایرنا، تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، رتبه نخست تولید این بخش در استان تهران را نصیب شهرستان ری کرده است.

شهرستان حدود ۳۷ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد و از قطب‌های تولید گندم، جو، ذرت، نباتات و علوفه دامی در استان تهران محسوب می شود.

با فعالیت ۲۰۷ واحد تولیدی، ۶ هزار و ۶۹۵ تن گوشت قرمز و بیش از ۳۱۱ هزار لیتر شیر در ری تولید می شود و همین حجم تولید این شهرستان را به قطب‌ تولید محصولات دامی و لبنی در استان تهران تبدیل کرده است.

در این نشست کارشناسان مربوطه درخصوص کلیات طرح سرشماری عمومی کشاورزی، نحوه و چگونگی اجرای طرح، رابطین و نیروهای پرسشگر و نحوه همکاری و پشتیبانی مجموعه دهیاری و شوراهای اسلامی بخش و روستاها در اجرای این طرح ملی ارائه کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha