خرم آباد - ایرنا - ۹ هزار و ۴۵۴ هکتار زمین کشاورزی روز یکشنبه با بررسی ۲۵ پلاک در جلسه کمیسیون رفع تداخلات لرستان به عنوان اراضی غیرملی تثبیت شد.

به گزارش ایرنا رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان در جلسه کمیسیون رفع تداخلات اراضی گفت: با توجه به اینکه هدف از اجرای قانون ماده ۵۴ رفع موانع تولید و رقابت‌پذیر کشور حل اختلاف بین اراضی ملی و غیرملی و در نتیجه صدور اسناد تک برگ است، کشاورزان می توانند با اجرای رفع تداخلات، نسبت به تشکیل پرونده در اداره ثبت اسناد و املاک برای دریافت سند تک برگ اراضی خود اقدام کنند.

سید عماد شاهرخی بیان کرد: در این کمیسیون ۲۵پلاک از اراضی استان به مساحت حدود ۴۷ هزار و ۷۰۲هکتار مربوط به شهرستان‌های خرم‌آباد، پلدختر، ازنا، دلفان، الیگودرز، سلسله و پلدختر مطرح و در نهایت ۹ هزار و ۴۵۴ هکتار به عنوان اراضی غیرملی (مستثنیات) تثبیت شد.

وی تصریح کرد: تسریع در تعیین تکلیف اراضی و رفع تداخلات در پلاک‌های ثبت شده برای حفظ منابع ملی و همچنین تکریم مالکان و بهره‌برداران در اولویت است و اعضای کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها باید به طور جدی برای انجام این فرآیند تلاش‌ کنند.

وی گفت: پیش زمینه صدور اسناد اراضی کشاورزی، رفع تداخلات است که باید با تعامل، همت مضاعف، بکارگیری تمام ظرفیت‌ها و تشویق کشاورزان و بهره‌برداران با سرعت بیشتری در این راستا گام برداشت.