تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران با اشاره به آغاز تعمیرات اساسی واحدهای نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان، گفت: ارتقای توان و تقویت آمادگی نیروگاه‌های کشور از محل رفع اشکالات فنی و انجام تعمیرات به‌منظور تولید برق پایدار در ایام پیک (اوج) مصرف اولویت دارد.

به گزارش ایرنا از شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، «مسعود مرادی» مهمترین تکلیف و رسالت این شرکت را به میدان آوردن همه توان و ظرفیت در جهت کمک به تولید مستمر برق و پایداری شبکه سراسری دانست.

وی افزود: در راستای تحقق این هدف عملیات تعمیرات اساسی واحد گازی G 14 و تعمیرات نیمه‌اساسی بویلر واحد S۲ بخار نیروگاه سیکل ترکیبی آبادان به این شرکت واگذار شده است که از هفته گذشته با تجهیز کارگاه، فعالیت‌های تعمیراتی در دو جبهه متفاوت با سرعت در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران، درباره اهمیت و حساسیت اجرای این قبیل پروژه‌ها، ادامه داد: ارتقای توان و تقویت آمادگی نیروگاه‌های کشور از محل رفع اشکالات فنی و انجام تعمیرات به‌منظور تولید برق پایدار در ایام پیک مصرف تکلیف و برنامه ملی بوده است، اما افزایش سطح آمادگی تولید در نیروگاه‌های جنوب کشور به جهت شرایط اقلیمی گرم و طاقت‌فرسا این اهمیت را دوچندان می‌کند.

مرادی خاطرنشان‌کرد: همین امر تمرکز و رسالت مجموعه تعمیرات نیروگاهی ایران را در انجام اصولی، کیفی و به‌موقع این بسته مهم تعمیراتی به ظرفیت ۲۸۳ مگاوات ساعت را به‌صورت خاص به دنبال دارد.

وی به فعالیت شبانه‌روزی کارگروه‌های تخصصی در حوزه تعمیرات اساسی، RI و عملیات مهندسی LTE ساخت تجهیزات حساس نیروگاهی و به‌سازی قطعات در نیروگاه‌های مبدا و کارگاه‌های تخصصی اشاره کرد و گفت: به اعتبار اعتماد صنعت نیروگاهی کشور به دانش و توان کارکنان متخصص این شرکت هم اکنون پروژه‌های مهمی در راستای ارتقای آمادگی مولدهای کشور و رفع موانع فنی تولید در نیروگاه‌های کشور نظیر نیروگاه شازند، «شریعتی» مشهد، «شهید رجایی»، «شهید منتظر قائم» کرج و همچنین تعمیرات تخصصی ترانسفورماتورهای پست‌های برق منطقه‌ای تهران در حال برنامه‌ریزی و اقدام مرتبط است.

وی خاطرنشان‌کرد: شرکت تعمیرات نیروگاهی با کوله باری از تجربه و دارا بودن توان تخصصی و ظرفیت‌های بالای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، کمک به رفع چالش‌های فنی صنعت نیروگاهی و همچنین پایداری شبکه سراسری برق کشور را افتخار خود می‌داند.