۴۴۴ مگاوات انرژی خورشیدی تا پیک مصرف سال آتی در استان مرکزی هدفگذاری شد

اراک - ایرنا - مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: تولید ۴۴۴ مگاوات انرژی خورشیدی تا پیک مصرف سال ۱۴۰۴ در این استان در بخش‌های مختلف هدفگذاری شده است.

به گزارش ایرنا، محمود محمودی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: پتانسیل موجود انرژی خورشیدی استان مرکزی، ۲ هزار و ۱۶۳ مگاوات است.

وی بیان کرد: پیک مصرف برق تابستان امسال از خردادماه شروع شد اما تا دهم مهرماه بحث ناترازی وجود داشت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: کشور و استان مرکزی تابستان سختی را گذراند و رکوردهای تاریخی و بی‌سابقه‌ای به ثبت رسید.

محمودی اظهار کرد: سال‌های گذشته ۲۰۰ تا ۲۵۰ ساعت پیک مصرف در تابستان به ثبت رسیده اما امسال به دلیل گنبد حرارتی منطقه غرب آسیا، ۳۶ تا ۳۷ روز پیک برق در کشور و استان مرکزی ثبت شد و به این میران نیز رکورد مصرف برق با بالای ۷۰۰ ساعت پیک زده شد.

وی با بیان اینکه ۲۱ کیلو و ۳۰۰ متر طول شبکه برق در استان وجود دارد، گفت: تعداد چراغ روشنایی معابر استان مرکزی به ۲۴۳ هزار دستگاه، تعداد ترانسفورماتور ۱۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه، تعداد روستاهای برقدار به یک‌هزار و ۱۸۲ روستا و سیستم تولید انرژی تجدیدپذیر به ۷۷ مگاوات رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: ۷۰۰ روستای استان مرکزی در اجرای طرح بهارستان تاکنون بهسازی شده است و این استان در اجرای این طرح، جزو پیشرانان در کشور است.

محمودی بیان کرد: سال گذشته ۲ هزار و ۳۲۸ واحد مسکن ملی با اعتبار یک‌هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال و ۶ ماه امسال، ۶ هزار ۳۸۶ واحد مسکونی با ۲ هزار و ۷۳۰ میلیارد ریال برق‌رسانی شده است.

وی گفت: سه هزار واحد مسکونی اقدام ملی دیگر استان مرکزی هم در حال برق‌رسانی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: این شرکت سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از ۲۰ درصد مشترکان بخش‌های مختلف از جمله صنعتی طلب دارد.

محمودی اظهار کرد: میانگین رشد مصرف برق کشور در ۱۰ سال گذشته پنج و هفت دهم درصد رسید و رشد مصرف برق در سال جاری به هشت و هشت دهم درصد رسید.

وی عنوان کرد: حدود نیاز مصرف برق در سال ۱۴۰۳ به میزان یک‌هزار و ۴۰۰ مگاوات است و این مهم سال گذشته یک‌هزار و ۱۰ مگاوات بود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: ۹۳ درصد از مشترکان برق خانگی استان مرکزی در تابستان امسال الگوی مصرف را رعایت کردند و به ۴۵۰ هزار قبض، پاداش تعلق گرفت و مصرف ۱۵ درصد نیز رایگان شد.

محمودی بیان کرد: ۲۵ درصد از مصرف برق خانگی استان مرکزی توسط هفت درصد پرمصرف استفاده شده که این مشترکان شناسایی شده و در حال نصب کنتور هوشمند هستند.

وی تصریح کرد: جوایز ارزنده‌ای به مشترکان خوش مصرف برق استان مرکزی از جمله ۲ خودرو، ۱۰ جایزه یک میلیارد ریالی، ۱۱۱ جایزه ۱۰۰ میلیون ریالی و ۷۴۰ جایزه ۱۰ میلیون ریالی اهدا شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: ۱۲۱ برنامه در ۹ محور برای عبور از پیک تابستان امسال در استان مرکزی تدوین شد که با توفیقات خوبی همراه بود.

محمودی بیان کرد: وزارت نیرو ۱۴ مگاپروژه برای کاهش ناترازی تولید و مصرف در اوج بار تابستان ۱۴۰۴ تعریف کرده که پروژه مدیریت مصرف و بهینه‌سازی، کاهش تلفات، هوشمندسازی و نصب کنتورهای هوشمند و تولید در توزیع، برعهده شرکت توزیع برق استان‌ها است.

وی گفت: تاکنون ۱۶ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در استان مرکزی کشف شده و در این بخش نیز استان جزو پیشرانان است و با تلاش‌ها و نظارت مستمر، این منطقه برای فعالان این بخش بسیار پرخطر است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: این استان رتبه ششم کشور در نصب کنتورهای هوشمند را دارد.

محمودی بیان کرد: ۶۵۹ طرح خورشیدی با ۲۳ هزار کیلووات در استان مرکزی در حال بهره‌برداری است.

وی گفت: ۶ طرح نیروگاه برق آبی نیز در این استان با ۲۶ هزار و ۲۰۰ کیلووات در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: همه مشترکان برق خانگی استان مرکزی می‌توانند انشعاب خورشیدی داشته باشند و تا سقف ۲۰۰ کیلووات انشعاب خورشیدی نصب کنند و دولت برای آنها تضمین خرید ۲۰ ساله دارد.

محمودی اظهار کرد: پنج هزار و ۸۸۰ چاه کشاورزی برقدار در استان مرکزی وجود دارد که انتظار است نسبت به نصب پنل‌های خورشیدی برای مزارع خود اقدام کنند.

۸۲۲ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha