مهاباد- ایرنا- روستای پسوه پیرانشهر با اجرای ۲۵ برنامه فرهنگی مرتبط با کتابخوانی به عنوان روستای برگزیده و دوستدار کتاب در جشنواره روستاها و عشایر کشور معرفی شد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پیرانشهر روز یکشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: روستای پسوه از توابع بخش لاجان این شهرستان دارای یک کتابخانه عمومی شهید مرتضی آوینی بوده که دارای بیش از ۱۲ هزار نسخه و ۴۵۰ نفر عضو ثابت است.

موسی تسبیحی بیان کرد: طی یک سال گذشته ۲۵ برنامه فرهنگی توسط کتابدار و اعضای این کتابخانه عمومی از جمله برگزاری نمایشگاه کتاب با ارایه کتاب های تازه و عرضه آن برگزار شده است

وی اضافه کرد: بازدید از کتابخانه، برگزاری جشنواره بازی های بومی و محلی، نشست و جمع خوانی کتاب، کتاب گردانی در مناطق محروم و هدیه کتاب از دیگر برنامه های انجام شده طی این مدت است.

وی افزود: به بهانه حضور زائران اربعین، یک موکب ویژه کتاب های مرتبط با روز عاشورا و قیام امام حسین (ص) نیز برپا شد که مورد استقبال زائران نیز قرار گرفته بود.

وی با بیان اینکه در این دوره از جشنواره ۲۵۱ روستا از ۱۴۷ شهرستان و ۳۲ استان کشور حضور داشتند، گفت: روستای پسوه به همراه روستای بالو ارومیه در بین ۱۲ روستای برگزیده کشور معرفی شدند.

به گزارش ایرنا، جشنواره روستاها و عشایر دوست‌دار کتاب به منظور تقویت هویت ایرانی_اسلامی، امیدبخشی و محرومیت‌زدایی فرهنگی برگزار می‌شود.

برای شرکت در این جشنواره، روستاها باید ضمن معرفی ویژگی‌های خاص فرهنگی و اجتماعی روستا، مجموعه فعالیت‌ها، طرح‌ها و برنامه‌های اجرایی خود را برای تقویت زیرساخت‌های کتاب‌خوانی در روستا معرفی شدند.

روستای پسوه جز روستاهای پیرانشهر بوده که دارای بیش از چهار هزار نفر جمعیت است.