تربت‌حیدریه- ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: ۶۷۵ تن کالای اساسی از ابتدای امسال تاکنون در راستای تامین امنیت غذایی توزیع شد.

به گزارش ایرنا، علیرضا قادری روز دوشنبه در نشست ستاد تنظیم بازار این شهرستان افزود: این میزان شامل۵۲۲ تن شکر، ۴۰ تن مرغ منجمد، ۸۴ تن برنج هندی، ۱۹ تن گوشت قرمز منجمد و ۱۰ تن گوشت گرم گوساله بود.

وی ادامه داد: این اقلام در فروشگاه‌های مجاز شهرستان تربت حیدریه و بر اساس مصوبات کارگروه تنظیم بازار از طریق معاونت بازرگانی و پشتیبانی امور دام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی و توسط این مدیریت تامین و توزیع شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه گفت: در راستای پایش و نظارت و ‌بازرسی از ابتدای امسال تاکنون، ۹۹۰ مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و صنفی در حوزه تولید محصولات کشاورزی و دامی انجام شد و متخلفان به اداره تعزیرات حکومتی معرفی شدند.

قادری افزود: کارگروه تنظیم بازار در راستای کنترل بازار و با هدف حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، محدود کردن دست افراد سودجو و حفظ رقابت سالم در بازار توسط بخش دولتی صورت می‌گیرد.

وی اضافه کرد: این سازمان وظیفه دارد به منظور تامین امنیت غذایی و حمایت از حقوق مردم برخی کالاهای اساسی را به قیمت مصوب تامین و توزیع کند و در دسترس مردم قرار دهد.

به گزارش ایرنا، هم اکنون در شهرستان تربت‌حیدریه افزون بر ۱۲ هزار واحد صنفی در قالب ۴۲ اتحادیه در چهار بخش توزیعی، خدماتی، تولیدی و خدمات فنی فعالیت دارند که ۴۶ درصد اصناف در بخش توزیعی، ۲۴ درصد در بخش تولیدی، ۱۸ درصد در بخش خدمات فنی و ۱۲ درصد در حوزه خدماتی فعالیت دارند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.