همدان- ایرنا- رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر گفت: ۴۲۰ میلیارد ریال امسال برای تکمیل ۱۷ پروژه‌ ورزشی این شهرستان اختصاص یافت که ۹ پروژه از محل اعتبارات استانی و هشت پروژه از محل اعتبارات ملی است.

«حمیدرضا سپهری‌نیا» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: سال گذشته اعتبار مصوب برای اجرا و تکمیل پروژه‌های ورزشی این شهرستان ۴۶۰ میلیارد ریال بود که از این مبلغ ۱۸۰ میلیارد ریال آن تخصیص یافت.

وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده اوایل امسال ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار نقدی برای سه پروژه ورزشی ملایر تخصیص و ابلاغ شد، افزود: پروژه‌های ملی همچون ورزشگاه پنج هزار نفری ملایر امسال بعد از چند سال که از دستور کار خارج شده بود، ۴۵ میلیارد ریال اعتبار گرفت.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر ادامه داد: پروژه استخر مجموعه آزادی که سال‌ها عملیات عمرانی در آن تعطیل شده بود، ۲ سال پیاپی اعتبار و تخصیص گرفت و عملیات عمرانی در آن در حال انجام است.

سپهری‌نیا تعمیر و تجهیز اماکن ورزشی را یکی از اولویت‌ها برشمرد و بیان کرد: بعد از حدود ۶۰ سال از خرید انشعاب آب مجموعه ورزشی تختی، سال گذشته انشعابات این مجموعه را جدا و ۹ انشعاب مجزا خریداری و وصل شد.

فعالیت ۳۲ سازمان مردم‌نهاد در ملایر

وی درباره حوزه جوانان نیز گفت: در حال حاضر این شهرستان دارای ۳۲ سازمان‌ مردم‌نهاد دارای مجوز است که از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا مهرماه ۱۴۰۳، تعداد هشت سازمان مردم‌نهاد به این مجموعه اضافه شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر ادامه داد: امسال پنج سازمان مردم‌نهاد برای اخذ مجوز در دست اقدام است که تاکنون ۲ سازمان مجوز دریافت کرده‌اند و سه سازمان دیگر با عنوان فعالیت در حوزه جوانی جمعیت در حال ثبت و طی مراحل قانونی هستند.

سپهری‌نیا برگزاری ۱۲ کارگاه ‌و هفت دوره‌ آموزشی خانواده و آسیب‌های اجتماعی طی سال گذشته و امسال، ایجاد سه مرکز مشاوره روانشناسی و روان درمانی با مجوز وزارت ورزش و جوانان را از دیگر اقدامات برشمرد و بیان کرد: به چهار سازمان مردم‌نهاد برای اشتغالزایی و توسعه از منابع تبصره ۱۶ مبلغ ۱۰ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

وی یادآور شد: یکی از سازمان‌های مردم نهاد شهرستان ملایر موفق به ایجاد کارگاه تولید البسه ورزشی شد و ۶ سازمان مردم نهاد به برنامه‌های کشوری جوانی جمعیت، اشتغال‌زایی، اوقات فراغت و روش‌های مختلف طرح‌نویسی و مشارکت در ستاد ساماندهی، شرکت در برنامه جامه‌پرداز صورت گرفت که از آموخته و آموزه‌های آنها بقیه سازمان‌های مردم نهاد منتفع شدند.

اخذ ۱۰۱ مصوبه در حوزه جوانان ملایر

رئیس اداره ورزش و جوانان ملایر ادامه داد: از ۱۰ عنوان سرگروهی سازمان‌های مردم نهاد استان همدان، ملایر موفق به کسب چهار کرسی عنوان سرشبکه در حوزه سلامت، اوقات فراغت و آسیب‌های اجتماعی شد.

سپهری‌نیا گفت: اداره ورزش و جوانان ملایر به عنوان دبیر ستادهای ساماندهی جوانان این شهرستان طی سال‌های گذشته، ۱۶ جلسه ستاد ساماندهی با ۱۰۱ مصوبه که نتایج آن در سامانه وزارت کشور و وزارت ورزش ثبت شده، تشکیل داد.

وی اظهار کرد: برای اخذ وام‌های ازدواج مکاتبه‌های زیادی انجام و ۱۴ نامه به تمامی شعب این شهرستان ارسال و پیگیری‌های زیادی برای امور پرداخت وام‌ها و تسهیل در اجرای دستورالعمل‌های کشوری جهت حذف صف‌های طولانی وام‌های ازدواج انجام شد.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر دارای ۹ هزار ورزشکار سازمان یافته است.