تهران- ایرنا- مسئول سازمان بسیج رسانه استان تهران گفت: این که از حضور و ظرفیت بانوان در عرصه‌های مختلف جبهه مقاومت بهره‌مند شویم یک اصل است و آنچه می‌تواند این را به منصه ظهور برساند، رسانه است.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، مسعود بصیری روز دوشنبه در رویداد رسانه‌ای بانوان «طنین مقاومت» در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی اظهارداشت: بازتاب و نمایش دغدغه‌های بانوان در حیطه های مختلف باید ضریبی پیدا کرده و پشتیبانی شودد تا این دغدغه‌ها را به تولید محتوا برسانند.

وی با اشاره به حضور موثر و ستاینده زنان کشور در کارزارهای مختلف اجتماعی تاکید کرد: این که از حضور و ظرفیت بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی، سیاسی و فرهنگی بهره‌مند شویم یک اصل است و آنچه می‌تواند این را به منصه ظهور برساند، رسانه است.

وی افزود: این‌که حضور زنان به معنای حضور کارکردی و دغدغه‌مندانه و ارتباط‌هایی است که می‌توانند در سازمان‌های بین‌المللی و سازمان ملل داشته باشند و آیا از این ظرفیت توانستیم استفاده کنیم، سوال اصلی است. آیا فضای رسانه‌ای مبلغ این موضوع است یا خیر. آیا میزان تولید محتوای زنان دغدغه‌مند در ایران و جهان به قدری است که این را بپوشاند یا خیر. اگر خیر، باید تدبیر کرد.

وی افزود: باید کارگروه‌های جدی تشکیل دهیم تا دغدغه‌های زنان را احصا و از طریق رسانه‌ها از مسئولان مطالبه‌گری کنند. جدای از این‌ها باید در حوزه عملیاتی وارد شویم و جلسات هفتگی، ماهانه و فصلی تشکیل دهیم و از حضور کارشناسان استفاده کنیم.

زنان می‌توانند پیامبران حقیقت باشند

مسئول سازمان بسیج رسانه استان تهران تاکید کرد: زنان می‌توانند پیامبران حقیقت در میان خانواده‌ها و جامعه باشند که این می‌تواند با مقداری سرمایه‌گذاری و تفکر و اندیشه حاصل شود.

رسانه، دانشجوی مسیحی و آمریکایی را همراه فلسطین کرد

زینب شریعتمدار مدیر موسسه حامیان مقاومت اسلامی هم در این همایش گفت: آنچه مقاومت غزه را سرپا نگاه داشت تلاش رسانه‌ها بود و اگر اینها رخدادهای رسانه را بازتاب نمی‌دادند امروز دانشجوی مسیحی و آمریکایی همراه مساله فلسطین نبود.

وی افزود: بانوان رسانه‌ای ما اگر پیشران عرصه خبری جبهه مقاومت نباشند بخش جدی از مقاومت را از دست می‌دهیم. بخش پشتیبان جبهه مقاومت که امروز به عنوان جبهه پشت سر نیست و خط مقدم تعریف شده باید توسط بانوان مدیریت شود.

شریعتمدار گفت: لبنان همه‌اش حزب‌الله نیست و حزب‌الله، همه لبنان نیست اما حزب‌الله توانست در لبنان قدرت خود را به اثبات برساند.

حواسمون نیست که باید زینب باشیم

وی افزود: ما جنس حزب‌الله و مقاومت و یحیی سنوار را نشناختیم. من مکلف هستم که واقعیت میدان را نشان دهیم. سراغ بچه‌های لبنان و فلسطین برویم و از جریان هفتم اکتبر تا اکنون را بررسی کنیم. این دست‌فرمان‌هایی که در رسانه دیده می‌شود خواسته یا ناخواسته هدایت شده هستند که بازی کثیفی را شروع کرده‌اند. این‌ها را باید رسانه‌ها بازتاب دهند تا جبهه مقاومت قلب واقعیت نکند. این که زینب سلیمانی سخنگوی بیت حاج قاسم شود، حرف دارد. ما حواسمون نیست که باید زینب باشیم.

شریعتمدار گفت: حضور زنان را در جهاد دفاعی داریم اما این که حضرت زینب در صف مقدم نایستاد برای بازتاب حقایقی بود که در پشت صف مقدم به عنوان رسالت خود انجام می‌داد.

وی افزود: جهاد شما جهاد تبیین است اما دیگر جهادها هم بر عهده شماست. امروز نیاز داریم رسانه‌ها پای کارهای خرد و کوچک اما فراگیر باشند تا این فضای رسانه‌ای بازتاب این‌ فعالیت‌ها باشند. قدر مسئولیت خود را بدانید. اگر بچه‌های رسانه‌ای غزه نبودند جهان بیدار نمی‌شد. انقلاب اسلامی ما همواره ضدصهیونیستی بود این کلام امام راحل بود. بیشتر آنهایی که پای کار آمدند مسیحی و یهودی هستند.

وی خطاب به جامعه رسانه‌ای بویژه بانوان گفت: بگذارید حضرت آقا خطاب به ما بگویند شما پرچمداران جبهه مقاومت هستید.

امیرحسین بانکی‌پور نماینده مجلس هم گفت: امروز، جنگ، جنگ اراده‌هاست. وقتی دشمن فلسطین را می‌زند و به لبنان حمله می‌کند، در یمن و عراق هم، دشمن روی عقبه مقاومت کار می‌کند و جنگ نرم دشمن روی فرهنگ است و اگر حواسمان نباشد از این عقبه غافل می‌شویم. 

وی افزود: همانطور که غفلت از فلسطین و لبنان جایز نیست، باید مواظب باشیم و از فرهنگ غافل نشویم و این سنگر را بازپس گیری کنیم. آنها متوقف نشده‌اند و به جای پایداری نرسیده‌اند و در زمینه حجاب در جامعه، سنگرهای دیگر را دنبال می‌کنند. 

وی تصریح کرد: آنچه امروز بر دوش رسانه‌است بیان حقایق است.

زینب فرحات فعال رسانه‌ای از لبنان هم گفت: بیش از ۴۰ سال از انقلاب ایران با این قدرت می‌گذرد اما هنوز برخی نمی‌دانند فرق میان حرف سیاسی داخلی و خارجی چیست. 

وی افزود: خیلی مردم ایران مخصوصا بانوان ایرانی تلاش کردند از مظلومیت مردم مظلوم فلسطین با کمک‌های نقدی و غیر نقدی حمایت کنند. جامعه ما باید از مساله‌ای که حق ما و اسلام و جوامع مظلوم جهان است، حمایت کند.

این فعال رسانه از لبنان با بیان اینکه اگر با این زمینه مظلومیت آشنا شویم باید با مردم مهربانانه‌تر صحبت کنیم، گفت: ما همیشه دعاگوی ایران هستیم که خدا این انقلاب را حفظ می‌کند. معتقدیم جامعه ایرانی باید خیلی آگاه باشد. 

فرحات خاطرنشان کرد: مردم این جامعه همگی چادری نیستند و این مشکلی ندارد اما رسانه های معاند اینطور نشان نمی دهند، بنابراین باید به گونه‌ای عمل کرد که در جبهه مقاومت همه مردم پشتیبانی کنند.

ایران رکن‌آبادی مدیرکل امور زنان و خانواده مجمع جهانی اهل بیت(ع) هم گفت: دشمنان هم فهمیدند که زنان دارای نقش تأثیرگذاری هستند و بدین سبب اسرائیل منازل فلسطینی‌ها را بمباران می‌کند تا زنان تأثیرگذاری نداشته باشند.

وی افزود: اگر زن در جبهه حق و مسیر راست باشد تأثیرگذار خواهد بود و سازنده اما در صورتی که در جبهه باطل باشد مخرب خواهد بود. 

رکن‌آبادی گفت: زنان و خانواده‌های ما با هر از دست رفتنی مقاوم‌تر می‌شوند. زنان تعالی‌بخش و تربیت کننده خانواده، جامعه پیرامونی و جهان هستند. مقاومت یعنی درست کار کردن. هر جایی که درست کار شود یعنی مقاومت شده است.

رویداد رسانه‌ای بانوان «طنین مقاومت» در راستای برگزاری سومین جشنواره رسانه ای بانوان حریم رسالت در دانشگاه جامع انقلاب اسلامی در حال برگزاری است.

در این رویداد قرار است، زینب فرحات از لبنان، بتول سالم دیب از فلسطین، زرین فاطمه مطهری از پاکستان، مواهب الخطیب ازدانشگاه المصطفی، زینب شریعتمدار و بانکی پور سخنرانی کنند.