به گزارش ایرنا از جمعیت هلال احمر؛ بابک محمودی روز دوشنبه گفت: در ۶ ماه ابتدای سال ۱۴۰۳، بیشاز ۴۰۵ هزار مرتبه با شماره ۱۱۲ هلال احمر تماس گرفته شده است که ۵۱ درصد این تماسها جنبه مزاحمت داشته است.
وی افزود: حدود ۱۲ درصد از تماس ها با شماره ۱۱۲ برای دریافت راهنمایی بوده و فقط حدود ۴ درصد تماس ها منجر به انجام ماموریت و عملیات امدادی شده است.
این مقام مسئول در هلال احمر گفت: سایر تماس ها نیز مربوط به پیگیری گزارش ها و یا تماس های نامرتبط با حوزه تخصصی هلال احمر بوده و در این مدت صرفا یک تماس به صورت نیمه تمام باقی مانده است.
محمودی توضیح داد: شماره ۱۱۲ هلال احمر در تمام ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به هموطنان است و بلافاصله پس از تماس با شماره ۱۱۲، جمعیت هلال احمر نزدیک ترین تیمهای امدادی را پایش کرده و به محل حادثه اعزام میکند.
وی تاکید کرد: از شهروندان تقاضا داریم تا شماره تماس ۱۱۲ را مشغول نکرده تا حادثه دیدگان بتوانند به راحتی با اپراتور هلال احمر ارتباط برقرار کنند.
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۷
تهران- ایرنا- رئیس سازمان امدادونجات هلالاحمر با اشاره به این که از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۰۸ هزار مرتبه مزاحمت برای شماره ۱۱۲ هلال احمر ایجاد شده است، گفت: ۵۱ درصد تماسها با شماره ۱۱۲ مزاحمان تلفنی هستند.