رشت - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گیلان گفت: تاکنون ۴۹۴ خانه هلال در مناطق روستایی و شهری استان راه‌اندازی شده‌است.

هادی سلیمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این تعداد از خانه‌های هلال با هدف ساماندهی و آموزش داوطلبان، ارائه آموزش‌های عمومی به مردم با هدف ایجاد آمادگی در زمان وقوع حوادث احتمالی راه‌اندازی شد که ۱۷ مورد از آنها در سال جاری شروع به کار کرده‌اند.

وی با بیان اینکه راه‌اندازی ۱۰ خانه هلال تا پایان سال جاری در دستور کار است اضافه کرد: احداث خانه‌های هلال با بهره‌گیری از توان نیروهای آموزش دیده به منظور کاهش آسیب‌ها در زمان بحران اهمیت بسزایی دارد.

مدیرعامل هلال احمر گیلان در ادامه با تشریح فعالیت‌های این جمعیت برای خدمت رسانی در حوادث بیان کرد: امدادگران و نجاتگران گیلان نیمه نخست امسال به یک هزار و ۲۴۹ عملیات امدادرسانی کردند؛ از مجموع پوشش امدادی ۵۴۷ مورد حوادث ترافیکی و بقیه سایر موارد از جمله فوریت‌های پزشکی، عملیات کوهستان، مفقودی وسایر حوادث را شامل می شود.

وی اظهار کرد: یک هزار و ۷۳۹ نفر از هموطنان در جریان این حوادث مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶۹ نفر توسط نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر گیلان به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان افزود: امدادگران این جمعیت در نیمه نخست امسال، بیشترین پوشش حوادث را در شهرستان تالش با ۱۲۷ حادثه و رشت با ۱۱۰ مورد از حوادث انجام داده‌اند.

وی بیان کرد: واژگونی یکدستگاه اتوبوس در محور آستارا به اردبیل منطقه گردنه حیران با ۲۱ حادثه دیده و امدادرسانی با ۴۲ نفر از عوامل امدادی، امدادرسانی در آتش سوزی شهرک امامزاده ابراهیم شفت با ۱۰۶ نیروی عملیاتی و آتش سوزی بیمارستان قائم (عج)رشت با ۱۲۷ نیروی عملیاتی از مهمترین پوشش‌های امدادی امدادگران هلال احمر گیلان در سال جاری است.

سلیمی با اشاره به مشارکت امدادگران و نجاتگران هلال‌احمر گیلان در طرح سالم‌سازی دریا در تابستان امسال اضافه کرد: ۳۵۸ نفر در طرح ساحلی دریا از امدادرسانی امدادگران بهره‌مند شدند.

وی ضمن قدردانی از امدادگران و نجاتگران جمعیت هلال‌احمر گیلان برای خدمات رسانی به مردم در حوادث اظهار کرد: نیروی‌های هلال‌احمر در مرکز کنترل و هماهنگی عملیات استان شبانه‌روز آماده پاسخگویی به تماس‌های اضطراری هموطنان هستند؛ مردم نیز در صورت نیاز به خدمات رسانی هلال‌احمر با شماره ۱۱۲ تماس بگیرند.

هلال‌احمر گیلان ۶۰۰ نجاتگر دارد.