مشهد-ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: این پارک با هدف بهره‌وری انرژی با تشکل مردم نهاد «خانه هم‌افزایی انرژی و آب» تفاهم‌نامه منعقد کرد.

علی اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انعقاد این تفاهم‌نامه با هدف تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، ارتقای بهره وری و توسعه پایدار در حوزه، آب انرژی و محیط زیست با استفاده از هم‌افزایی بین تمامی ذینفعان، دولتی، خصوصی و مردمی انجام شده است.

وی بیان کرد: یکی از وظایف اصلی پارک علم و فناوری خراسان رضوی حمایت از ظرفیت‌های نخبگان دانشگاهی و خبرگان صنعتی در راستای ایجاد استارتاپ‌ها، تجاری سازی و توسعه کسب و کارهای فناورانه استان است.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی ادامه داد: بر همین اساس سعی داریم تا با ایجاد تعامل با دیگر دستگاه‌ها، پل ارتباطی میان شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان و بازار ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: در این تفاهم‌نامه سعی داریم علاوه بر بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی پژوهشی مشاوره‌ای و فناوری بین طرفین، به برگزاری نمایشگاه‌ها، همایش‌ها و تورهای تخصصی در حوزه آب، انرژی و محیط زیست بپردازیم.

اسماعیلی تصریح کرد: شناسایی و معرفی چالش‌ها و مسائل شرکت‌های نفت و نیرو در راستای حل مسائل و رفع آن‌ها، کمک به توسعه بازار شرکت‌ها و تسهیل مراحل عقد قرارداد دانش‌بنیان‌ها از دیگر اهداف تفاهم‌نامه مزبور است.

بیش از هشت هزار نخبه دانشگاهی در ۸۰۰ شرکت دانش بنیان پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی، مشغول فعالیت هستند.