بجنورد-ایرنا- مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: نرخ بیکاری استان در تابستان امسال ۶.۸ درصد اعلام شد که این رقم از میانگین کشوری کمتر است.

محمد اربابی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این شاخص بهار امسال در استان ۸.۱ درصد ثبت شد که در تابستان به ۶.۸ درصد رسید، در کشور نیز برخ بیکاری در بهار امسال ۷.۷ درصد و در تابستان ۷.۵ درصد گزارش شد.

وی با اشاره به روند کاهش نرخ بیکاری در سال های اخیر افزود: سال ۱۴۰۰ شاخص بیکاری استان ۹.۷ درصد و در کشور ۹.۲ درصد ثبت شد، در سال ۴۰۱ نیز نرخ بیکاری در استان ۸.۷ درصد و در کشور ۹ درصد گزارش شده است.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی ادامه داد: نرخ بیکاری استان در سال گذشته ۷.۴ درصد و در کشور ۸.۱ درصد بود.

نرخ مشارکت اقتصادی ۴۵.۵ درصدی در تابستان

وی درباره شاخص نرخ مشارکت اقتصادی خراسان شمالی نیز گفت: این نرخ مشارکت در استان همواره از میانگین کشوری بالاتر است.

اربابی افزود: نرخ شاخص اقتصادی در سال ۱۴۰۰ در استان ۴۴.۷ درصد و در کشور ۴۰.۹ درصد گزارش شد، در سال ۱۴۰۱ نیز نرخ مشارکت اقتصادی در استان ۴۲.۲ درصد و در کشور ۴۰.۹ درصد بود.

مدیر توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: این شاخص در سال گذشته در استان ۴۴.۹ و در کشور ۴۱.۳ گزارش شد.

وی خاطرنشان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در استان در بهار امسال ۴۶ درصد و در تابستان ۴۵.۵ درصد بود و این شاخص در کشور بهار امسال ۴۱.۲ درصد و در تابستان ۴۱.۷ درصد ثبت شد.

اربابی افزود: نسبت اشتغال در بهار امسال در استان ۴۲.۳ درصد و در تابستان ۴۲.۴ درصد است و این رقم در کشور بهار امسال ۳۸ درصد و در تابستان ۳۸.۵ درصد گزارش شده است.

وی اظهار کرد: نسبت اشتغال در سال گذشته در خراسان شمالی ۴۱.۶ درصد و در کشور ۳۷.۹ درصد بود.

به گزارش ایرنا، نسبت اشتغال برابر است با تعداد شاغلان به جمعیت جامعه که معمولا ۱۵ سال به بالا را شامل می شود.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در مناطق روستایی سکونت دارند.