ارومیه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه شهدای ورزشکار در کنار ورزش حرفه ای و داشتن رتبه برتری به سمت دفاع از ارزش های دینی و کیان ایران اسلامی رفته اند، گفت: وجود شهدای شاخص از اقشار مختلف به ویژه ورزشکاران و قهرمانان، نشانه استمرار روحیه شهادت طلبی در بین مردم ایران است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز دوشنبه در اجلاسیه شهدای ورزش کشور و گرامیداشت شهید شاخص ورزش «شهید سعید شبان» اظهار کرد: شهدای ورزشکار از شاخصه برتری برخوردار هستند چرا که علاوه بر ورزش به مقام شهادت نیز رسیدند و این از افتخارات نظام است که جامعه ورزش کشور نیز شهدای زیادی تقدیم انقلاب کرده است.

وی افزود: در نظام مقدس جمهوری اسلامی از همه اقشار و گروه ها در مسیر پیروزی و دفاع از کیان ایران اسلامی، شهدای زیادی تقدیم شده و این نشان دهنده روحیه شهادت طلبی و ایثار برای وطن و دین در همه رده ها و اقشار است که همین امر موجبات عزت روزافزون کشور را فراهم کرده است.

وی اضافه کرد: در هیچ کشوری نمی‌توان تصور کرد که از همه رده ها و گروه ها شهید وجود داشته باشد و دلیل آن نیز اعتقاد به دین مقدس اسلام در ایران اسلامی است چراکه در این دین مبین، مقام شهادت از همه مقام ها متعالی تر است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه امیرالمومنین حضرت علی (ع) به عشق شهادت زندگی می کردند و ما نیز باید پیرو راه ایشان باشیم، ادامه داد: امام علی (ع) در نهج البلاغه نیز بارها به شهادت تاکید کرده که اهمیت این امر را می رساند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اینکه در دین اسلام مقام شهادت مقامی است که همه بزرگان دین آرزوی رسیدن به این جایگاه را دارند، گفت: مقام شهادت مقام رفیعی است و به حمدالله تاکنون روحیه شهادت‌طلبی در کشور حفظ شده است.

ورزش آذربایجان غربی همواره رو به رشد است

مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی نیز با اشاره به حمایت‌های مسوولان از ورزش استانی گفت: شاهد اتفاقات خوبی در ورزش این استان هستیم و از این رو در بی‌سابقه‌ترین دوران ورزش آذربایجان غربی از لحاظ رشد و توسعه زیرساخت‌ها قرار داریم.

سجاد بیرامی با بیان اینکه همه برنامه‌ها با پیوست فرهنگی اجرا شده است، افزود: در همه رشته های ورزشی ضمن نگاه حرفه ای و حمایت همه جانبه از ورزشکاران، در حوزه پیوست فرهنگی و آینده فرهنگی آن رشته نیز ایده پردازی شده تا ورزش استان همواره به سمت رشد حرکت کند.

وی با بیان اینکه امسال شهید شاخص ورزش کشور شهید سعید شبان از ارومیه انتخاب شده است، اظهار کرد: شهدا برگرفته از جوانان این مرز و بوم بودند و الگوی هر ورزشکار همین شهدای گرانقدر جامعه است و بر خود می بالیم که شهید شاخص جامعه ورزش کشور از آذربایجان غربی انتخاب شده است.

بیرامی با اشاره به میزبانی آذربایجان غربی از رویدادهای مختلف ورزشی افزود:در حال حاضر برنامه کلی ورزش و جوانان بر میزبانی در رشته های بزرگ و حرفه ای ورزشی است تا ضمن رویارویی با اتفاقات بزرگ ورزشی، استان را آماده اتفاقات و بازی های بین المللی در هر ورزشی کنیم.