شیراز – ایرنا - مدیر کل آموزش و پرورش استان فارس گفت: نزدیک به ۲۰۰ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و پرورشی برای دانش آموزان مدارس عشایری استان ارسال شد.

به گزارش ایرنا، فرشید قاسمی،دوشنبه در آیین ارسال تجهیزات آموزشی و پرورشی به مدارس عشایری فارس عنوان کرد: تجهیزات ارسال شده شامل نوشت افزار و وسایل ورزشی، چادر و تجهیزات گرمایی و سرمایی است.

وی افزود: اعتبار این تجهیزات از محل منابع آموزش و پرورش، توازن نفت و گاز، توسعه و تجهیز مدارس خیرین و دفتر آموزش و پرورش عشایر تامین شده است.

قاسمی اظهار کرد: تجهیز مدارس عشایری باهدف تحقق عدالت آموزشی انجام می‌شود و برای آموزش و پرورش مهم است شرایطی فراهم شود تا دانش آموزان مستعد استعدادهای خود را نشان دهند.

وی بیان کرد: امسال هم در کنکور و هم در امتحانات نهایی، دانش آموزان عشایر خوش درخشیدند و این مساله نشان از این دارد که اگر شرایط و امکانات برایشان فراهم باشد، دانش‌آموزان مستعد جامعه عشایری فارس می‌توانند به خوبی پیشرفت کنند.

مدیر آموزش و پرورش عشایری فارس در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: این تجهیزات به مدارس عشایری سراسر استان و استان های هم جوار زیر نظر فارس ارسال می شود.

رضازاده چگینی افزود: برخی تجهیزاتی که امسال خریداری شد از قبل نیاز سنجی شده و متناسب با ذائقه دانش آموزان، خریدها انجام شده است تا تاثیرگذاری بهتری داشته باشد مخصوصا در تجهیزات ورزشی که بیشتر مدارس عشایری فارس از آن برخوردار خواهند شد.

وی اظهار کرد: تلاش برای تامین نیازهای دانش‌آموزان و مدارس عشایری موجب افزایش انگیزه دانش آموزان و معلمان در همه آزمون ها و امور پرورشی و آموزشی می‌شود.

رضازاده گفت: در امتحانات نهایی سال گذشته دانش آموزان عشایری ۱۲ پله رشد داشتند که بسیار قابل توجه بود و در کنکور سراسرسی نیز موفقیت دانش آموزان عشایر هم به لحاظ کیفیت رشته ها و هم کیفیت دانشگاه‌ها، رشد خوبی داشت.

۵۳۵ مدرسه عشایری ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم در فارس و دیگر استان‌ها، زیر نظر آموزش و پرورش عشایری فارس است که ۳۰ مدرسه شبانه‌روزی است.

از این شمار، ۲۹۵ مدرسه عشایری فارس تمام وقت در حال کوچ هستند که فارس و بوشهر و بخش‌هایی از استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، یزد، کرمان و چهارمحال و بختیاری را در برمی‌گیرد.