تجهیز مدارس فارس با ۱۹۴۷ میلیارد ریال/ خداحافظی با مدارس کانکسی استان

شیراز - ایرنا - مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس گفت: در ابتدای سال تحصیلی، یکهزار و ۹۴۷ میلیارد ریال تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی، هنرستانی و وسایل سرمایشی و گرمایشی به مدارس سراسر استان ارسال شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدخلیل خرد روز دوشنبه در آیین اعزام کاروان تجهیزات اداری و هنرستانی فارس که همزمان با سراسر کشور، با حضور ویدیوکنفرانسی وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، اظهار کرد: همانطور که در سند تحول آموزش وپرورش نیز به آن اشاره شده، تجهیزات و فضای آموزشی یکی از شاخصه های اصلی در آموزش و عوامل موثر در یادگیری است.

وی افزود: فارس از پیشروترین استان‌های کشور در ساخت مدارس و تجهیز آنها است به گونه ای که این استانبه لحاظ ساخت فضاهای آموزشی در کشور دوم است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس ادامه داد: امسال (۱۴۰۳) تجهیز مدارس فراتر از اعتباراتی استانی انجام شده و در قالب کاروان تجهیزات هنرستانی که با عنوان هدیه ۱۵ هزار شهید فارس به دانش‌آموزان مزین شده، ۴۵۲ هنرستان استان تجهیز می شود.

خرد عنوان کرد: این تجهیزات همه رشته‌های هنرستانی را شامل می شود و با اعتبار ۶۴۷ میلیارد ریال، بیش از ۹۰ درصد هنرستان‌های استان تجهیز می‌شوند.

وی یادآور شد: این اقلام بروزترین تجهیزات هستند که با تاییدیه هنرستان‌ها خریداری شده و برخی موارد برای نخستین‌بار در استان تهیه شده است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس ادامه داد: امسال با اعتباری حدود ۹۱۰ میلیارد ریال، ۲۴ قلم تجهیزات آموزشی و کمک‌آموزشی برای مدارس خریداری شده که پیش از آغاز سال تحصیلی در اختیار آنها گذاشته می‌شود.

خرد اضافه کرد: به منظور استانداردسازی فضای آموزشی مدارس، امسال ۳۹۰ میلیاردریال وسایل سرمایشی و گرمایشی نیز تهیه و به مدرسه‌های فارس ارسال شده است.

تجهیز مدارس فارس با ۱۹۴۷ میلیارد ریال/ خداحافظی با مدارس کانکسی استان

خداحافظی با مدارس کانکسی فارس

خرد گفت: در ابتدای مهرماه امسال ۱۲۶ مدرسه فارس با ۴۶۴ کلاس درس با اعتبار هشت هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: علاوه بر این یک استخر بزرگ مقیاس و سه سالن ورزشی فارس نیز آماده بهره برداری در اول مهرماه است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس اعلام کرد: مهرماه امسال، برای اولین بار مدارس کانکسی از سطح استان فارس برچیده می‌شود و جشن پایان مدارس کانکسی را در این استان برگزار می کنیم.

وی یادآور شد: پیش از این، فارس ۸۲ مدرسه کانکسی داشت که بیشتر آن در آموزش و پرورش عشایری بود و با هدف تحقق عدالت آموزشی، مدارس استاندارد ساخته شده و جایگزین می‌شود.

شاداب‌سازی ۵۷۰ مدرسه فارس

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس فارس ادامه داد: در قالب طرح شهید رجبیان با موضوع شادابی مدارس، ۵۷۰ مدرسه فارس با ۲ هزار و ۷۰۰ کلاس درس، با خرید اقلامی مانند رنگ، شیرآلات، نورپردازی و دیگر تجهیزات مورد نیاز، با کمک گروه‌های جهادی توسط گروه‌های جهادی شاداب‌سازی شده‌اند.

وی اضافه کرد: در قالب طرح مدارس بزرگ مقیاس، تعمیرات اساسی مدارس بالای ۹ کلاس فارس بویژه در شیراز انجام شده و شاداب‌سازی شده‌اند.

امروز دوشنبه در آیینی با حضور ویدیوکنفرانسی وزیر آموزش و پرورش، کاروان‌های تجهیزات آموزشی، ورزشی و بهداشتی به مدارس سراسر کشور اعزام شدند و ۵۲ زمین چمن مصنوعی نیز در مدارس کشور به بهره‌برداری رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha