تهران- ایرنا- پلیس آمریکا شماری از دانشجویان حامی فلسطین را که ساختمان اداری دانشگاه مینه‌سوتا در شهر مینیاپولیس را تسخیر کردند، بازداشت کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس، سازماندهندگان تظاهرات دوشنبه شب این خبر را اعلام کردند اما شمار بازداشت‌شدگان مشخص نیست.

مقام‌های دانشگاه بعدازظهر دوشنبه به وقت محلی مدعی شدند: معترضان وارد «سالن موریل» در جناح شرقی این ساختمان شده و خساراتی به آنجا وارد کرده و ورود و خروج از ساختمان را محدود کرده‌اند.

یکی از سخنگوی دانشگاه مینه‌سوتا به درخواست آسوشیتدپرس برای تایید بازداشت شدن دانشجویان پاسخ نداد. اما یکی از سازماندهندگان اعتراضات گفت، معترضانی که وارد ساختمان شده بودند، بازداشت شدند. وی به شمار بازداشتی‌ها اشاره‌ای نکرد.

«مریل ون آلستاین» از سازماندهندگان تظاهرات گفت که حدود ۳۰ معترض سالن مورلین در دانشگاه مینه‌سوتا را تسخیر کردند و شمار بیشتری نیز در بیرون از ساختمان تجمع کردند.

معترضان برای گرامیداشت نام یک نوجوان ۱۹ ساله فلسطینی که ماه اوت در حمله هوایی رژیم صهیونیستی جانش را از دست داشت، سالن موریل را به «سالن حلمی» تغییر دادند.

معترضان چادر داشتند و تاکید کردند که قصد دارند تا زمان تامین خواسته‌هایشان به اعتراض خود ادامه دهند. آنها خواستار قطع همکاری با رژیم صهیونیستی و پایان دادن به بی‌طرفی سیاسی شدند.

در ماه‌های گذشته موجی از اعتراضات دانشجویان آمریکایی علیه جنایات رژیم صهیونیستی به راه افتاد که به سرعت فراگیر شده و دانشگاه‌های دیگر دنیا از جمله کشورهای اروپایی نیز رسید.