۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۴۰
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85451134
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دانشجویان «ییل» آمریکا به خیل حامیان فلسطین پیوستند

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳، ۱۸:۴۰
کد خبر: 85451134
دانشجویان «ییل» آمریکا به خیل حامیان فلسطین پیوستند

تهران- ایرنا- درحالی که اعتراضات دانشجویان طرفدار فلسطین در مراکز علمی آمریکا با وجود تعلیق و دستگیری‌ها همچنان ادامه دارد، دانشجویان «ییل» در همبستگی با دانشجویان دانشگاه «کلمبیا» تظاهرات کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری آناتولی، یک روز پس از آنکه دانشگاه کلمبیا از مجریان قانون خواست که بیش از یکصد تظاهرکننده دانشجوی حامی فلسطین را دستگیر کنند، دانشجویان دانشگاه ییل امروز شنبه با در دست داشتن پرچم فلسطین در زمین چمن این دانشگاه، تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، صدها دانشجوی ییل همچنین در محوطه موسوم به «Beinecke Plaza» تظاهرات کردند تا این دانشگاه از چرخه تولید تسلیحات خارج شود.

به گفته سازمان‌دهندگان این تظاهرات، دانشجویان تا زمانی که دانشگاه ییل از تولیدات تسلیحات نظامی خارج نشود، آنجا را ترک نخواهند کرد.

دانشجویان طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا روز گذشته به‌رغم تعلیق و بازداشت‌ها، با سر دادن شعار «فلسطین آزاد» برای نشان دادن مخالفت خود با سیاست‌های رژیم اسرائیل در غزه و کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی تظاهرات کردند.

این در حالی است که به گفته برخی از معترضان دستگیر شده، ‌پلیس نیویورک برای ساعت ها دستان آن‌ها را بسته و آن ها را در گروه های سه نفره بازداشت کرده بود.

به گزارش ایرنا، سخنگوی وزارت بهداشت غزه امروز با اشاره به عملیات نظامی رژیم صهیونیستی علیه مراکز درمانی، گفت که بیمارستان‌های شمال نوار غزه به طور کامل تخریب شده‌اند و کودکان به طور عمدی و سازماندهی‌شده هدف قرار گرفته‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت غزه همچنین گفت که رژیم صهیونیستی به طور عمدی و سازماندهی‌شده کودکان غزه را ترور می‌کند و این رژیم تاکنون ۱۳ هزار و ۸۰۰ کودک را به صورت مستقیم هدف آتش قرار داده و به شهادت رسانده است و علاوه بر آن ۳۰ کودک نیز بر اثر سوء تغذیه جان باختند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha