همدان- ایرنا- کسب نتایج ضعیف آزادکاران همدان در رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور (دوره اول متوسطه) گرامیداشت هفته تربیت بدنی و ورزش با همکاری وزارت آموزش و پرورش با انتقادهای گسترده همراه شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این پیکارها که به میزبانی سالن هفتم تیر تهران برگزار شد، همدانی‌ها با نتایج ضعیف بدرقه شدند و حتی نتوانستند در جمع ۱۰ تیم نخست قرار بگیرند.

همدانی‌ها در این دوره از مسابقات با اختلاف زیاد نسبت به تیم سیزدهم جدول، رتبه چهاردهم تیمی را کسب کردند و نتوانستند به نتیجه مطلوب برسند.

۲ عنوان پنجمی، یک مقام هفتمی و دهمی رهاورد کشتی گیران نونهال همدان در مسابقاتی بود که عملکرد ضعیف آزادکاران موجب واکنش منتقدان و اهالی کشتی شد.

ناکام در اوزان ۱۲ گانه

در وزن ۳۵ کیلوگرم محمدرضا حسنی در بین ۳۲ شرکت کننده در این دوره از مسابقات رتبه‌ای بهتر از دهمی کسب نکرد و در یک چهارم نهایی با شکست مقابل آریا کرلو از توابع تهران، از شانس مدال بازماند.

در وزن ۳۸ کیلوگرم نیز ۳۱ کشتی گیر به میدان رفتند که امیرحسین عزیزی پور از همدان حسین احمدی از اصفهان در مرحله یک هشتم نهایی حذف شد و در وزن ۴۱ کیلوگرم نیز مهدی ساکی نماینده همدان در گروه ۲۹ شرکت کننده بود و در همان یک هشتم نهایی با قبول شکست برابر محمدرضا عسگری لر از تهران ب، از گردونه حذف شد.

در وزن ۴۴ کیلوگرم آرمین نیتی از همدان در جمع ۲۹ شرکت کننده، در دور یک هشتم نهایی برابر حسن خیره از هرمزگان تن به شکست داد و از ادامه مسابقات کنار رفت.

ایلیا کرمی تشریق کشتی گیر همدانی در وزن ۴۸ کیلوگرم که ۳۳ کشتی گیر حضور داشت، در همان مسابقه نخست خود برابر مهرداد رمضانی از کرمان تن به شکست داد و حذف شد.

۲ عنوان پنجمی، یک مقام هفتمی و دهمی رهاورد کشتی گیران نونهال همدان در مسابقاتی بود که عملکرد ضعیف آزادکاران موجب واکنش منتقدان و اهالی کشتی شد.

محمدمهدی زنگانی دیگر کشتی گیر همدانی در وزن ۵۲ کیلوگرم در ماقبل فینال مقابل ابوالفضل کردی شکست خورد و در نهایت رتبه‌ای بهتر از پنجمی را به دست نیاورد.

اما علی اصغر ساکی دیگر کشتی گیر همدانی در وزن ۵۷ کیلوگرم نیز شرایط مشابه ابوالفضل کردی را تجربه کرد و در جایی که ۳۲ کشتی گیر حضور داشتند با شکست مقابل محمدطاها زنگیشه یی از کرمانشاه، به رتبه پنجم بسنده کرد.

در وزن ۶۲ کیلوگرم امیرعلی سیاهوشی نماینده همدان در جمع ۳۲ نفر بود که در یک هشتم نهایی با قبول شکست مقابل سانیار ساعدی از کردستان از ادامه مسابقات کنار رفت.

عباس عبدلی حمید از همدان در همان دور نخست در ۶۸ کیلوگرم با شکست برابر ابوالفضل لکزائیان از سیستان و بلوچستان حذف شد و در وزن ۷۵ کیلوگرم کوروش طاهری ملک دیگر نماینده همدان در دور نخست مقابل ابوالفضل میرزایی از قزوین مغلوب شد و کنار رفت.

در وزن ۸۵ کیلوگرم محمدطاها فلاحی پور از همدان در یک چهارم نهایی برابر امیرحسین جدیدی از لرستان شکست را پذیرفت و از دور مسابقات حذف شد.

همچنین در وزن یکصد کیلوگرم امیرمحمد زند نماینده کشتی همدان بود که در یک هشتم نهایی مقابل سجاد رضاخانی باخت و او نیز از دور مسابقات حذف زودهنگام داشت.

واکنش منتقدان به عملکرد ضعیف کشتی گیران

عملکرد ضعیف کشتی گیران نونهال در آوردگاه کشوری انتقادهایی را به دنبال داشت.

عملکرد ضعیف کشتی گیران نونهال در آوردگاه کشوری موجی از انتقادها را به دنبال داشت.یاسر نصرتی کارشناس و تحلیل‌گر ورزش کشتی با انتقاد از شیوه مدیریتی و نظارت بر عملکرد این رشته ورزشی، مدیران ورزش را مقصر دانست.

این کارشناس کشتی اظهار کرد: نتایج کسب شده برای کشتی استان که چندین مدال المپیک و جهانی و آسیایی داشته، فاجعه است.

وی اضافه کرد: بی‌تردید خیلی‌ها گمان می‌برند که مقصر هیات کشتی استان است اما از این هیات جدید نمی‌توان انتظار معجزه داشت در زمانی که دستش از همه چیز خالی است.

نصرتی خاطرنشان کرد: البته اگر متهم به پیش داوری نشویم با توجه به غریبه بودن و نداشتن تخصص رییس هیات با ورزش اول استان که کشتی است،در آینده هم نمی‌توان از این هیات انتظار زیادی داشت.

وی معتقد است: اداره کل ورزش و جوانان پیرامون این وضعیت پاسخگو باشد، ورزش استان نیاز به جراحی اورژانسی دارد.

مسعود مصطفی جوکار نایب قهرمان کشتی ۲۰۰۴ آتن و مربی فعلی کشتی همدان نیز می‌گوید: نتایج کسب شده به هیچ عنوان جای دفاع ندارد.

وی ابراز امیدواری کرد هیات کشتی همدان هرچه سریعتر شرایط را تغییر بدهد چرا که مسیر گذشته در حال تکرار است و به نتیجه مطلوب ختم نمی‌شود.

جوکار خاطرنشان کرد: درجا زدن کشتی در رده‌های سنی پایه باعث نابودی ورزش اول استان همدان خواهد شد.

استان همدان پنج هزار کشتی گیر و مربی دارد.