۶ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۴
کد خبرنگار: 1452
کد خبر: 85123182
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کسب ۲ نشان دستاورد کشتی همدان از جام تختی/ در حسرت طلا

همدان- ایرنا- چهل و سومین دوره رقابت‌های بین المللی کشتی آزاد جام تختی در حالی به میزبانی سالن الغدیر شهر ارومیه به پایان رسید که سهم منتخبان کشتی استان از این جام ۲ نشان نقره و برنز بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، این رقابت‌ها مرحله چهارم چرخه انتخابی تیم ملی بود و کشتی همدان طبق پیش بینی کارشناسان با نشان نقره هادی وفایی در وزن ۸۶ کیلوگرم و برنز مهدی حاجیلوییان در ۹۷ کیلوگرم به کار خود در این مسابقات پایان داد.

منتخب کشتی همدان در این جام را در وزن ۶۱ کیلوگرم سعید انوری و سینا زندی، وزن ۶۵ کیلوگرم داریوش ولی‌زاده، وزن ۷۴ کیلوگرم علی کریمی، وزن ۸۶ کیلوگرم هادی وفائی پور و در وزن ۹۷ کیلوگرم مهدی حاجیلوییان و دانیال شریعتی نیا تشکیل دادند.

جامی که برای داشته‌های کشتی همدان خوش اقبال نبود و بازهم پشت خط تیم ملی قرار گرفتند تا شانس حضور در مسابقات جهانی بلگراد ۲۰۲۳ و حتی بازی‌های آسیایی را از دست بدهند.

همدانی‌ها در دوره گذشته جام تختی هفت نماینده داشتند که از بین آن‌ها فقط سعید انوری، هادی وفائی پور، مهدی حاجیلوییان و دانیال شریعتی نیا دیگر کشتی گیران همدان اعزامی به این رقابت‌ها بودند ضمن اینکه وحید بیگم جانی مربی منتخب کشتی همدان مسئولیت هدایت آزادکاران این استان را برعهده داشت.

ضعیف‌تر از دوره قبل
کشتی گیران همدانی در دوره گذشته جام تختی چهار مدال رنگارنگ کسب کردند که سهم آن‌ها یک طلا توسط مهدی حاجیلوییان، برنز شریعتی نیا، یوسف کامرانی و نقره وفایی پور بود.

اما در این دوره مسابقات جام تختی بازهم هادی وفایی پور به نشان نقره رسید اما طلایی حاجیلوییان به برنز تبدیل شد تا عملکرد کشتی استان به نسبت دوره قبل ضعیف‌تر نشان بدهد.

در این دوره مسابقات جام تختی بازهم هادی وفایی پور به نشان نقره رسید اما طلایی حاجیلوییان به برنز تبدیل شد تا عملکرد کشتی استان به نسبت دوره قبل ضعیف‌تر نشان بدهد.

در وزن ۸۶ کیلوگرم طلایی نشدن هادی وفایی با توجه به حضور حسن یزدانی دارنده مدال‌های المپیک و جهانی قابل پیش بینی بود هر چند وفایی بدون ترس برابر قهرمان جهان و المپیک روی تشک رفت و مبارزه کرد.

وفایی پور که به امید رقم زدن یک شگفتی بزرگ روی تشک آمده بود، در همان ابتدا یک امتیاز گرفت تا رکورد حسن یزدانی از این بابت از دست برود. در ادامه هم در وقت اول کشتی تقریبا نزدیک دنبال شد، وفایی‌پور که موفق به کسب دومین امتیاز هم شده بود، امید داشت تا بتواند کشتی را نزدیک پیش ببرد.

در نهایت این حسن یزدانی بود که ۱۲ بر ۲ و با امتیاز عالی قبل از سوت پایان کشتی برنده اعلام شد و به عنوان قهرمانی جام تختی رسید.

مبارزه مهدی حاجیلوئیان و دانیال شریعتی نیا ۲ کشتی گیر همدانی وزن ۹۷ کیلوگرم دور مقدماتی جام تختی هم از جذابیت‌های این دوره از مسابقات بود که البته به سود حاجیلوئیان همراه بود.

حاجیلوئیان در یک چهارم نهایی این وزن نیز پنج بر سه علیرضا رکابی را برد اما در نیمه نهایی مقابل امیرعلی آذرپیرا تن به شکست شد تا به دیدار رده‌بندی برسد.

نماینده کشتی همدان در مبارزه رده‌بندی با برتری ۱۰ بر صفر مقابل محمد کرمی به نشان برنز دست یافت.

کسب ۲ نشان دستاورد کشتی همدان از جام تختی/ در حسرت طلا


در حسرت مدال

کشتی گیران همدانی در سایر اوزان عملکرد موفقی نداشتند و از رسیدن به مدال بازماندند.

در وزن ۶۱ کیلوگرم سعید انوری و سینا زندی نمایندگان کشتی همدان در جام تختی بودند و انوری در دور یک هشتم برابر داریوش حضرتقلی زاده دارنده مدال نقره آسیا ضربه فنی شد.

سینا زندی کشتی گیر جوان ملایری منتخب استان همدان نیز سجاد صالح پور را در دور یک هشتم نهایی از پیش رو برداشت اما در یک چهارم نهایی برابر یاسین رضایی دارنده مدال برنز آسیا تن به شکست داد و حذف شد.

اما در وزن ۶۵ کیلوگرم داریوش ولی‌زاده نماینده کشتی همدان بود که در همان دور مقدماتی برابر محمدرضا شاکری تن به شکست سنگن ۶ بر صفر داد تا وداع زودهنگام با جام تختی داشته باشد.

البته شاکری در این وزن با عبور از همه حریفان خود توانست عنوان قهرمانی را به دست آورد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم علی کریمی از همدان در حالی روی تشک رفت و مقابل کشتی گیر نه چندان عنوان دار به نام پیمان حقی کپته شکست سنگین ۱۱ بر ۲ را متحمل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha