اسلام‌آباد- ایرنا - نشست سطح بالای مقام‌های پاکستانی جهت افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه این کشور برای مردم مظلوم غزه و لبنان برگزار و آنان بر تسریع این روند از جمله استفاده از مسیرهای زمینی در راستای رساندن کمک‌های مردمی تاکید کردند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روابط عمومی دفتر نخست وزیری پاکستان، نشست بررسی آخرین تحولات مرتبط با جمع آوری و ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه و لبنان امروز به ریاست شهباز شریف نخست وزیر پاکستان در اسلام‌آباد برگزار شد.

شهباز شریف با تجدید عهد دولت و مردم پاکستان برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و لبنان دستور ارسال فوری ۲ فروند هواپیمای باری حامل کمک‌های بشردوستانه برای غزه و لبنان را صادر کرد.

وی در این جلسه ضمن گفت وگوی مجازی با سفیران پاکستان در لبنان، اردن و مصر، از آنان خواست تا تمامی اقدامات لازم را برای دریافت کمک‌های ارسالی از پاکستان در کشورهای محل ماموریت و انتقال سریع آن به محل توزیع کمک‌های بشردوستانه برای مردم غزه و لبنان انجام دهند.

مقام های پاکستانی با تاکید بر تسریع پویش تهیه کمک‌های بشردوستانه در سطح ملی و مردمی، گفتند که تداوم حملات رژیم اشغالگر اسرائیل و محاصره غزه باعث دشواری در انتقال کمک‌های بشردوستانه برای غیرنظامیان در این مناطق شده است.

نخست وزیر پاکستان با درخواست از قشر ثروتمند این کشور برای پیوستن به طرح جمع آوری کمک‌های بشردوستانه برای غزه و لبنان، مشارکت اقشار مختلف مردم پاکستان را در حمایت از مظلومین غزه و لبنان خواستار شد.

وی افزود که کمک‌های بشردوستانه پاکستان علاوه بر مسیرهای هوایی باید از مسیرهای زمینی نیز منتقل شود و مسئولان مقدمات ارسال فوری این کمک‌های را از مسیرهای زمینی فراهم کنند.

دولت پاکستان از زمان آغاز جنگ غزه و تجاوزات رژیم صهیونیستی به لبنان در مجموع یکهزار و ۲۵۱ تن کمک‌های بشردوستانه با ۱۲ فروند هواپیما شامل ۱۰ محموله برای مردم غزه و ۲ محموله برای لبنان ارسال کرده است.

به گزارش ایرنا، رژیم صهیونیستی در سیصد و هشتاد و دومین روز جنگ علیه غزه، همچنان به حملات و اقدامات ددمنشانه خود علیه ساکنان این باریکه ادامه می دهد.

ارتش رژیم صهیونیستی دوم مهر امسال حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد.

براساس گزارش وزارت بهداشت لبنان، این حملات تا این لحظه صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) جنگ ویرانگری را علیه ساکنان نوار غزه به راه انداخته که بر اثر آن، افزون بر ویرانی‌های عظیم و قحطی مرگبار بیش از هزاران فلسطینی که بیشتر آنها زن و کودک هستند، شهید و زخمی شده‌اند.