تهران- ایرنا- معاون انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی گفت: مستند بخش مهم تجربه سینماست؛ بخش زیادی از کسانی که فیلم را تجربه می‌کنند ناخودآگاه در سینمای مستند باقی می‌مانند بنابراین دیدن فیلم مستند در کنار فیلم داستانی مهم است برخلاف اینکه گفته می‌شود باید جدا باشد.

به گزارش ایرنا، مسعود سفلایی در حاشیه حضور در خانه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: جشنواره فیلم کوتاه تهران به دلیل اینکه همواره میزبان جوانان است در مقایسه با دیگر جشنواره‌ها دارای شادابی و ویژگی متفاوت بودن است؛ فیلمسازان دراین جشنواره از فرصت‌های فراهم شده به عنوان یک مسیر برای آینده استفاده می‌کنند و به همین دلیل این رویداد. همواره خاطره‌ساز بوده است.

مدیر گروه سینمایی هنر و تجربه و معاون انیمیشن مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی مسیر جشنواره فیلم کوتاه تهران را مسیر خاطره سازی و رشد فیلمسازان بدنه سینما دانست و عنوان کرد:‌ اتفاق مهمی که در جشنواره فیلم کوتاه تهران می‌افتد این است که فیلمسازان و مخاطبانش هر دو درگیر آثار هستند و همین یک اتفاق خوب و مغتنم است و امیدوارم که این شادابی ادامه هم داشته باشد.

سفلایی درباره بخش مستند جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت:‌ مستند بخش مهم تجربه سینماست؛ بخش زیادی از کسانی که فیلم را تجربه می‌کنند ناخودآگاه در سینمای مستند باقی می‌مانند بنابراین دیدن فیلم مستند در کنار فیلم داستانی مهم است برخلاف اینکه گفته می‌شود باید جدا باشد. من حس می‌کنم که بودن این گونه در جشنواره تهران خیلی کمک کننده است تا بتوان جهان سینما را بهتر درک کرد.

مسعود سفلایی

وی ادامه داد: جهان فیلم کوتاه تهران با آثار مستند، انیمیشن، تجربی و داستانی خود ترکیب است که باعث ساخت جهان سینما می‌شود. این ترکیب برای ساخت جهان سینما مخصوصاً در این جشنواره که فیلمسازانش بعضا در ابتدای مسیر خود و با انگیزه هستند، تجربه جذاب و سازنده تری خواهد بود.

او در پاسخ به اینکه وجود بخش مستند در این جشنواره چقدر موثر خواهد بود، گفت: مستندهایی که اینجا به جشنواره فیلم کوتاه تهران ارسال می‌شود معمولا از تولیدات انجمن سینمای جوانان ایران است که نوعی متفاوت و جذابیت‌های زیادی هم دارد اما در جشنواره سینماحقیقت به معنایی دیگر شاهد این آثار هستیم.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۳ در پردیس سینمایی ملت در حال برگزاری است.