ساوه - ایرنا - رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ساوه با بیان اینکه ۱۰۵ اثر از سراسر کشور به اولین جشنواره ملی فیلم کوتاه شمیم یاس ارسال شده است، گفت: این رویداد با نمایش آثار برتر همزمان با هفته فرهنگی ساوه به پایان می‌رسد.

احمد جوانمرد روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این جشنواره با هدف نمایش آثار مرتبط با موضوع زیست عفیفانه، توانسته است ۱۰۵ اثر هنری از سراسر کشور را در سه بخش مستند، داستانی و پویانمایی دریافت کند.

وی با بیان اینکه فراخوان این جشنواره دی ماه سال گذشته اعلام و تا خرداد امسال پذیرای آثار بود افزود: جشنواره شمیم یاس که نخستین دوره خود را تجربه می‌کند، نه تنها بستری برای نمایش فیلم‌های کوتاه است، بلکه با رویدادهای متعدد و جذاب دیگری همراه شده که این هفته فرهنگی را به یکی از مهم‌ترین رویدادهای هنری و فرهنگی در ساوه تبدیل کرده است.

جوانمرد افزود: نمایش آثار منتخب جشنواره شمیم یاس به عنوان یکی از مهم‌ترین برنامه‌های این هفته، از چهاردهم آبان ماه، همزمان با روز فرهنگ عمومی، آغاز می‌شود تا این نمایش‌ها فرصتی بی‌نظیر برای علاقه‌مندان به هنر فیلمسازی و نیز کسانی است که به موضوعات فرهنگی و اجتماعی حساسیت دارند ایجاد کند و بتوانند از زاویه‌ای متفاوت به این مباحث بپردازند.

وی گفت: جشنواره شمیم یاس در حالی برگزار می‌شود که آثار ارسالی به این رویداد از نظر هیات داوران دارای کیفیت بالایی بوده‌اند و هشت اثر برگزیده در این جشنواره معرفی خواهند شد.

جوانمرد در بخشی از گفت‌وگوی خود به این نکته اشاره کرد که اختتامیه جشنواره شمیم یاس در تاریخ ۱۶ آبان ماه، به عنوان یکی از بخش‌های پایانی هفته فرهنگی ساوه برگزار خواهد شد و در این مراسم، برندگان نهایی جشنواره تقدیر خواهند شد و آثار آن‌ها به عنوان نمادی از تعهد به مسائل فرهنگی و اجتماعی جامعه مورد توجه قرار خواهد گرفت.

علاوه بر نمایش فیلم‌های جشنواره شمیم یاس، هفته فرهنگی ساوه برنامه‌های متنوع دیگری را نیز در دل خود جای داده و از برگزاری یادواره شهدای شهرستان گرفته تا برپایی نمایشگاه بزرگ کتاب و محصولات فرهنگی، هر یک از این رویدادها به نوعی بازتاب‌دهنده فرهنگ و هنر این منطقه است.

همچنین، رونمایی و معرفی کتاب و برگزاری کنسرت موسیقی سنتی از دیگر بخش‌های این هفته است که توجه طیف گسترده‌ای از علاقه‌مندان به هنر و فرهنگ را به خود جلب خواهد کرد.

برای نوجوانانی که علاقه‌مند به فرهنگ و هنر هستند، مسابقات آشپزی و غذاهای سنتی که بخشی از این برنامه‌هاست، می‌تواند جذابیت خاصی داشته باشد؛ چرا که از یک‌سو به سنت‌های دیرینه منطقه پرداخته و از سوی دیگر فرصتی برای تعامل و یادگیری مهارت‌های جدید در زمینه‌های متنوع ارایه می‌دهد.