تهران- ایرنا- یکی از نمایندگان پارلمان لبنان با اشاره به مقابله جانانه نیروهای مقاومت با اشغالگران در نبرد زمینی گفت که دشمن صهیونیستی جز زبان زور نمی فهمد و نبرد رزمندگان فلسطینی مادامی که حملات وحشیانه وجود دارد، تداوم خواهد داشت.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا به نقل از النشره، «قاسم هاشم» نماینده فراکسیون توسعه و آزادی وابسته به جنبش امل در پارلمان لبنان گفت: آمریکا شریک اسرائیل است و تل آویو بر تصمیمات واشنگتن تاثیر می‌گذارد، نه آمریکا بر تل آویو. اظهارنظرهایی از سوی مقامات آمریکایی بیان می شود، اما گفتمان باید همراه با عمل باشد.

وی درباره اوضاع میدان جنگ افزود: در حال حاضر مقاومت به نبرد ادامه می‌دهد و این نبرد مادامی که حمله وحشیانه وجود دارد، تداوم خواهد داشت و آتش بس یکطرفه در کار نخواهد بود.

قاسم هاشم ادامه داد: ما این دشمن را آزموده‌ایم و جز زبان زور نمی‌فهمد، با توجه به سکوت جامعه جهانی در قبال تجاوزهای دشمن، فقط روی مقاومت می توان تکیه کرد. تحولات میدان جنگ، ماهیت نبرد را مشخص می‌کند.

این نماینده پارلمان لبنان به ناتوانی طرفهای خارجی برای متوقف کردن جنایات صهیونیستها اشاره و اضافه کرد: همه می دانند که تنها طرف موثر آمریکاست، زیرا توان فشار بر اسرائیل را برای توقف جنگ در نتیجه شراکت کامل با آن تا به امروز داراست.

وی افزود: سئوال کنونی این است که آیا واشنگتن به دنبال آتش بس است یا اسیر تصمیم نتانیاهو و کابینه افراطی اوست؟، به ویژه که در آستانه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیاز مبرمی به لابی یهودی و رای آن در انتخابات دارد و همین سبب می‌شود که آمریکایی ها طبق خواسته اسرائیل حرکت کنند.

قاسم هاشم اظهار داشت: طبیعی است که بایدن به خاطر تقویت حزبش، حامی نتانیاهو و رویکردهای آن باشد. بدشانسی این است که حملات (علیه غزه و لبنان ) در آستانه انتخابات آمریکاست و این کشور به رای لابی صهیونیست ها در انتخابات نیاز دارد. همین موضوع سبب شده که نتانیاهو بر دامنه حملات و جنایات خود بیافزاید.