اصفهان- ایرنا- استاندار اصفهان گفت: در مسائل مهم استان به‌ویژه اقتصادی به‌دنبال دستاوردسازی صرف نیستیم و عملکرد مدیران باید به گونه‌ای باشد که فعالان اقتصادی و سرمایه‌گذاران بدانند حامی و پشتیبان آنها هستیم.

به گزارش ایرنا، مهدی جمالی‌نژاد روز سه‌شنبه در سیصد و پنجاه و چهارمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان افزود: انتظار می‌رود مدیران در مسائل اقتصادی و معیشت مردم با عزم جدی وارد شوند و از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

وی با تاکید بر لزوم تسهیل امور سرمایه‌گذاران در استان، اظهار کرد: با در نظر گرفتن مسائل محیط زیستی تلاش خواهیم کرد سرمایه‌گذاران و فعالان اقتصادی بازگردند.

استاندار اصفهان ادامه داد: به‌همین دلیل مجموعه اقتصادی استان باید با دید وسیع و حمایت همه جانبه زمینه فعالیت فعالان اقتصادی را تسهیل و فراهم کند.

جمالی‌نژاد خاطرنشان کرد: حتی اگر نیاز باشد شبانه روزی تلاش و مسائل موجود را به‌صورت موردی بررسی و رصد کنیم تا سرمایه‌گذاران مؤثر به اصفهان جذب شوند.

وی گفت: همه مدیران استان اصفهان هم قسم شوند تا بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران دلگرمی داشته باشند و با قوت و در فضایی هم‌افزا فعالیت کنند که اینگونه، مجموعه اقتصادی اصفهان برای کشور الگو خواهد شد.

استاندار اصفهان همچنین تاکید کرد که مدیران کل دستگاه‌های اجرایی مرتبط باید در نشست‌های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان حضور داشته باشند.

بر اساس این گزارش، در جلسه امروز کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان اصفهان، چالش‌های ۱۷ واحد و بنگاه اقتصادی و پیشنهادهای لازم برای حل مشکلات آن‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

اصفهان با بیش از پنج میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت، بیش از ۹ هزار واحد تولیدی کوچک و بزرگ با سرمایه ۲۲۱ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۲۶۳ هزار نفر، حدود ۸۴۰ معدن در حال بهره‌برداری با سرمایه بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال و حدود ۱۸۰ هزار واحد صنفی، صنعتی‌ترین استان کشور به‌شمار می‌آید.

سهم اصفهان در صنعت کشور ۱۱ درصد، سرمایه‌گذاری ۱۰ درصد و اشتغال صنعتی هشت درصد و رتُبه آن در طرح‌های نیمه تمام صنعتی و تعداد معادن، اول و از نظر ذخایر معدنی، دوم است.