قشم - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم گفت:‌ تصادفات درون شهری منجر به فوت در این جزیره با اجرای طرح‌های ترافیکی و همراهی عموم مردم در نیمه نخست امسال ۱۰۰ درصد نسبت به مدت مشابه قبل کاهش یافت.

سرگرد مهدی رسول زاده روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۳۹ درصد تصادفات درون شهری مربوط به خودروهای سواری، ۵۷ درصد موتورسیکلت سواران و مابقی سایر وسایل نقلیه بود.

وی ادامه داد: در حالی که طی ۶ ماهه اول سال گذشته چهار نفر بر اثر تصادفات درون شهری جان خود را از دست دادند خوشبختانه در آمار امسال هیچ فوتی ناشی از حوادث یادشده در این شهرستان ثبت و گزارش نشده است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم، عدم توجه به جلو با ۴۷ درصد، عدم رعایت حق تقدم با ۳۶ درصد، ناتوانی در کنترل وسیله نقلیه ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و سایر دلایل را با ۱۷ درصد از مهمترین دلایل تصادفات رانندگی در این جزیره اعلام کرد.

رسول زاده توضیح داد: در این مدت ۸۷ نفر در تصادفات رانندگی درون شهری مصدوم شدند که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۰۱ نفر بوده‌ ۱۴ درصد کاهش یافته است.

وی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، ۱۳۴ مورد تصادف خسارتی و جرحی در این جزیره داشته ایم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که این آمار ۱۲۳ تصادف خسارتی و جراتی بوده ۱۹ درصد در تصادفات خسارتی افزایش داشته ایم.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم از شهروندان خواست پلیس راهور را با رعایت اصول و مقررات راهنمایی و رانندگی همراهی کنند.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع استان هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌ های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌ های خلیج فارس گسترده شده است.