۱۸ شهریور ۱۴۰۳، ۹:۱۴
کد خبر: 85587912
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

بیش از یک‌هزار گواهی معاینه فنی خودرو در قشم صادر شد

قشم - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم اعلام کرد: یک‌هزار و ۱۰۰ گواهی معاینه فنی در پنج ماه گذشته از امسال با هدف بررسی سلامت خودروها در بزرگ ترین جزیره ایرانی خلیج فارس صادر شد.

سرگرد مهدی رسول زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار کرد: این آمار در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته به دلیل تعطیلی ۲ ماهه مرکز معاینه فنی طولا در این جزیره ۲۰ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در روز ۱۰ دستگاه خودرو برای دریافت گواهی معاینه فنی به این مرکز مراجعه می کنند، افزود: از این تعداد خودرو یک تا ۲ مورد در آزمون ها مردود می شوند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم ادامه داد: بیشترین علت مردودی خودروها از آزمون (تست) معاینه فنی مربوط به نقص فنی منجر به آلایندگی، مشکل در سیستم ترمز، ضعف در کمک فنرها و نامناسب بودن شکل ظاهری آن‌ها بوده است.

به گفته سرگرد رسول زاده، در پنج ماهه گذشته از امسال در مجموع ۹۶ درصد از خودروهای مراجعه کننده به این مرکز در آزمون ها قبول و چهار درصد از خودروها به علت نقص فنی موفق به اخذ معاینه فنی در مراجعه اول نشده‌اند.

وی توضیح داد: درآمد ماهیانه این مرکز حاصل از صدور این برگه معاینه‌های فنی ۳۰۰ میلیون ریال و درآمد پنج ماهه آن یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال بوده است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha